Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

16 Ağustos 2013 Cuma

Mavi Kartozu'nun Mavi Annesi - Gu Family Book Vakası

Üstünden henüz birkaç saat geçmiş, taptaze ve beni çok mavileyen bir olayı anlatmak için buradayım.
Öncelikle şunu söylemeliyim ki gecenin bir vakti uzun uzun anlatmaya üşenmeyen ben, Mavi Kartozu dizi izlemek için salondan odasına geçemeyecek kadar üşengeç biriyim aslında. Son iki gündür bu üşengeçliğime gerçekten güzel bir çözüm buldum. Teknolojinin insanlığa -ve tembelliğe- hediyelerinden biri olan televizyonumdan internete bağlanarak dizi izliyorum.
Bu çözüm haliyle bütün aile üyelerimi etkiledi. Annemle birlikte Gu Family Book izledik! Evet! Hem de bir oturuşta beş bölüm birden. Annem ortasından daldığı için başından anlatmak zorunda kalıp bazı konuşmaları kaçırsam da kafa dengi bir arkadaş bulmak gerçekten iyi oldu.
Efendim Gu Family Book, bildiğiniz üzere bu senenin en meşhur dizilerinden. Suzy, Lee Seung Gi, Sung Joon, Lee Yeon Hee ve özellikle bu diziden sonra hayranlarının sayısında muhteşem bir artış görünen Choi Jin Hyuk oynuyor bu dizide.
Konusundan kısaca bahsedeyim:
İlk bölümlerde bir gumiho ve bir insanın birbirlerine aşık oluşları anlatılıyor. İlk gumihomuz'u Choi Jin Hyuk canlandırıyor ve karakterin adı Wol Ryung, onun aşık olduğu insanı da Lee Yeon Hee canlandırıyor, ismi Seo Hwa.
İnsan kızımızın durumu gerçekten kötü. Asil ailesi haksız yere ihanetle suçlanıyor, babası ve annesi ölüyor. Kendisini de gisaeng evine satıyorlar. Tabii ki bunu kabul etmek istemiyor. Bir şekilde kendisini uzaktan görüp beğenen yakışıklı gumihomuzla birlikte kaçıyor. Tabii ki onun efsanevi bir yaratık olduğunun farkında değil. Kaçıp evleniyorlar. Bu sırada gumiho insan olmak için yüz günlük bir sınava tabi tutuluyor. Yapması gerekenler basit; et yok, yardım isteyenden yüz çevirmek yok, gumiho kimliğini bir insana göstermek yok. Lakin gelin görün ki makus talihi kendisini yeniyor ve karısını almak isteyen insanlara gerçek yüzünü göstermek zorunda kalıyor. Ama karısı onun gerçek yüzünü görünce korkup insanlara güveniyor, yani hayatını karartan insanlara. Bu yüzden gumiho ölüyor. Elbette tam o sırada insan kızımızın karnına bir bebek düştüğünü fark ediyorlar. Böylece iyi kalpli asker onu ve bebeğini himayesi altına alıyor. Kız bebeğin de canavar olduğunu düşünerek doğar doğmaz onu öldürmeyi planlıyor. Ama çığlıklar atarak ilk nefesini ciğerlerine çeken bebek bir insan yavrusu. Kadın onu öldüremiyor, ölen gumiho kocasının yakın arkadaşı rahip So Jung'a bebeği verip bir insan gibi insanların arasında yaşamasını istediğini söylüyor. Sonra da ailesini öldüren adamdan intikam almaya gidiyor. Bu sırada So Jung tarafından nehre bırakılan bebek iyi kalpli, cömert bir adamın karşısına çıkıyor.
Bu bebek de bizim yarı yaratık-yarı insan karakterimiz. Koluna takılan bilekliği yirmi yaşına kadar çıkarmazsa insan olarak devam edebilecek. Ama çıkarırsa gumiho olan yanı açığa çıkacak. Bu karakteri canlandıran kişi de Lee Seung Gi.
Suzy'nin oynadığı rol ise hikayenin başındaki insan kızı himayesi altına alıp bebeğini doğurana kadar onu kollayan askerin kızı. Tam bir erkek fatma rolünde. Yarı insan-yarı yaratık olan karakterimizden hoşlanıyor.
Soo Jung'un canlandırdığı karakter ise Suzy'nin yaveri. Haliyle ondan hoşlanıyor ve kendisi görüp görebileceğiniz en iyi kılıç ustalarından biri.
Ben en son 22. bölümü izledim yani son iki bölümüm kaldı.
Aslında diziyle ilgili bir yazı yazmak istemiyordum. Ama bu olaydan sonra yazmak istedim.
Yine sürekli ağlayışımla dalga geçilerek başlayan bugünün içinde annemle oturup bu diziyi izlerken Seo Hwa ve Wol Ryung'un hikayesine salya sümük ağladık efendim. Sadece bunu söyleyebilmek için kocaman bir yazı yazdığıma inanamasam da evet sadece bunu söylemek istemiştim. Siz siz olun asla Kore dizilerine ağlayan bir kızla dalga geçmeyin. Herhangi bir dizinin çıkıp sizi ağlatmayacağını nerden biliyorsunuz?
Şaka bir yana Wol Ryung ve Seo Hwa ilk başta bana o kadar sağlam bir hikayesi olmayan bir çift gibi gelse de güzel toparladılar. Seo Hwa'nın sonunda tamamlanan sadakati ve Wol Ryung'un ruhunu dizginleyen sevgisi... Tabii bir de asla aklımdan çıkmayacak birkaç satır daha: "Seni seviyorum... ve özür dilerim. Aşkım için yapabileceğim tek şey buydu."
Belki de mavi gözyaşlarımı annemden aldığım için ağladık böyle çokça ikimiz de, bilmiyorum. Diziyi izleyip test etmek ister misiniz? Bence yapmalısınız.

Dizinin en sevdiğim şarkısını verip gitmeden önce söylemek istiyorum ki sonundan pek umutlu değilim dizinin. MBC hiçbir zaman "Evet ya! İşte bu lan!" diyeceğim bir son yapamadı. Yine de bakalım bu kadar hevesle izledikten sonra biraz şans veriyorum.
Ayrıca dizi oyuncularının yarısından fazlası oyunculukla olduğu kadar müzikle de ilgileniyor ve nerdeyse hepsi birer şarkı söylemiş dizi için. Sizi ağlatacaksa bu şarkıların payı büyük olacaktır, dinlemeden geçmeyin derim.
Benim favorim ise Lee Sang Gon'un söylediği "Aşkım Acıtıyor".
Mavi kalın efendim. ^^

2 yorum:

  1. benim annem/kardeşim oturacak da benimle kore dizisi izleyecek ha? kıyamet alameti... şaka bir yana, konu olarak enteresan görünüyor. kartozu'muzun önerdiği diğer diziler kadar hüzünlü de değil sanırım, yoğunluğun aksiyonda olduğu hissine kapıldım okurken. izlemeye değer bir yapıma benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemeye değer, insan merak ediyor bir sonraki bölümde ne olacak diye. Ayrıca kesinlikle çok hüzünlü değil, güldüğüm yerler çok oldu ama ağladığım yerler parmakla sayılabilir. :)

      Sil