Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

4 Aralık 2013 Çarşamba

#artıkgeçersiz Mavi Ödüller, Mavi Gözyaşları - Ağlayan EXO

BU YAZI MAVİ KARTOZU'NDA ONU YAZDIĞI ANDAKİ HİSLERİ YARATMIYOR OLUP GEÇERLİLİĞİNİ KAYBETMİŞTİR. 

Efendim K-pop fanlarının yakından takip ettiği üzere bu ay iki büyük ödül töreni oldu: MAMA Hong Kong ve Melon MA. Her yıl izlerim ama bu yıl kafam çok meşgul o yüzden oturup da izleyemedim bu ödül törenlerini.
Tek yapabildiğim EXO'nun performanslarını izlemek oldu. Bir de ödül konuşmalarını izleyebildim. İşte bu sebeple burdayım.
Yaklaşık iki saattir ağlıyorum. EXO'nun yeni şarkısı (Miracles in December - tam bir kış şarkısı) beni çarpmıştı zaten yeterince, gözlerim falan doldu izlerken klipleri. Sonra da kalkıp ödül törenlerini izlemeye başladım. Gözyaşlarım yeni kurudu yanaklarımda efendim, hemen koştum geldim sizi de kendim gibi yapma amacıyla.
Girişi EXO'nun Wolf'la kazandığı ilk ödül konuşmasıyla yapmak istiyorum.
Ben bu videoyu nasıl buldum? Tabii ki hayran bloglarından buldum. Chanyeol'un sürekli şakasını yapıp durduğu "çirkin Suho" bu videodaymış dediler, hemen atladım.
EXO'nun kazandığı ilan edilince herkes çok mutlu sarılıyorlar birbirlerine, diğer gruplar -özellikle SHINee- hemen çocukları tebrik ediyorlar. Mutlu bir atmosfer, kutlu bir şarkı çalıyor. Ama bir terslik var: Kimse ağlamıyor. Sonra mikrofonu Suho'ya veriyorlar ve sunucular çekiliyor. Suho "Evet..." diye başlıyor. Bir teşekkür cümlesi savuruyor. Sonra da sıcaktan bunalmış yaşlı teyze edasıyla "Huh," diye yere eğilip ağlamaya başlıyor.
Önce bir gülecek gibi oluyor insan ona bakarken. "Ay salak şey yaa..." gibi bir yüz ifadesiyle izlemeye devam ediyorsunuz. Sonra Chen gözleri dolmuş, elinde çiçekler Suho'ya yaklaşıyor ve siz Suho'nun ne kadar ciddi bir şekilde ağladığını fark ediyorsunuz.
Gülümsemeniz anında sönüyor.
Suho çok fena ağlıyor.
Chanyeol sürekli "Ah hyung, ağlama. Ağlama," deyip dursa da bütün üyeler sürekli ona sarılsa da kendini durduramıyor.
Ama susması lazım, o bir lider konuşma yapması lazım yahu. Hem konuşmasını tamamlayamıyor hem de çok mutlu olan üyelerin de hüzünlenmesine yol açıyor. Bir bakıyorsunuz hepsinin gözleri dolmuş.
Konuşma bittiğinde şarkıyı yeniden söyledikleri zaman Suho arkaya gidip oturuyor ve ağlamaya devam ediyor. Kai -şu siyah şapkalı olan- şarkıya katılmaya çalışıyor ama sanırım o da çok ağlıyor ki baya zorlanıyor. Kai ağlarken çok aşık olunası ya.
Ha bir de bu ödül konuşmasına damgasını vuran Taemin'in sahnede kalıp Kai'yle dans etmesi bence. Bayılıyorum şu ikisine.
İşte bu ödül töreninden sonra ödül töreni hastalığı gibi bir şey oldu bende. Baya izledim, ama baya.
Bu yazıyı EXO odaklı yazacak olmasaydım burayı doldururdum. Ehehe.

Gelelim ikinci ödüle: Bu ödül MAMA Hong Kong'ta EXO'nun kazandığı Yılın Albümü ödülü.
12 üyenin 10 tanesi konuştu bu ödülü alırken efendim. Konuşmayanlar Xiumin ve D.O'ydu. D.O sakatlandığı için orada değildi ve Xiumin neden konuşmadı bilmiyorum.
Suho'nun konuşması çok hoşuma gitti gerçekten. Bir kere ağlamamak için sürekli durması ve ağzını yayarak gülmesi -ki bunu ben de çok yapıyorum- çok sevimliydi. Chanyeol gelip kafasını okşadığında "Ah, işte şimdi ağlamaya başlayacak," dedim ama ağlamadı, güçlü durdu. Birkaç üye gelip kocaman sarıldılar ona. Sonra Suho tekrar konuşmaya devam etti. Saatine baktı. Tarihi, saati söyledikten sonra "Bu anı asla unutmayacağız," dedi. Hayranlar o sırada zırlamaya başladılar: Tıpkı Tao, Kai, Baekhyun ve benim gibi.
Sonra Kris'le Lay konuştu. Luhan da bir cümle haykırdı. Arkasından Kai geldi. Sesi titreyerek konuşmasını yaptıktan sonra ağlayarak çekildi. Hıçkıra hıçkıra ağlayan fanlar beni de ağlatıyordu o sırada. Yani tabii ki üyeler ağladığı için değil canım, fanlar ağladığı için ağlıyordum ben. Chanyeol'un o gözleri beni öldürüyordu açıkçası ve Chen'in hüzünlü gülümsemesi... Ama asıl olay Tao'nun konuşmasıydı. Ne dediğini anlayamasam da, Tao'nun ağlıyor olması beni gerçek anlamda yaralıyor.
Sonra Chanyeol ve Suho'nun maknaeyi zorla mikrofona getirip konuşturması da çok hoştu.
Keşke D.O da orada olsaydı...

Üçüncü ödül: Melon MA - Yılın Şarkısı ödülü.
Bu konuşmada beni ilgilendiren tek bir şey vardı. (Diğer 11 tanesini saymazsak yani.)
Ödülü takdim eden korkunç ajummayı görmezden gelirsek ve mutlu mutlu yapılan konuşmaları de bir kenara bırakırsak, kısacası videonun sonuna gelirsek göreceğiz ki bütün üyeler konuşuyor, fakat korkunç ajumma onları dinlemiyor. Birden diyor ki "Şey... Tao da..."
Ama o sırada Lay konuşmaya başlıyor. Tatlı tatlı, şirin gamzeleri eşliğinde bir şeyler söylüyor. Sonra herkes selam falan veriyor ama ajumma kararlı Tao'yu konuşturacak. Uzatıyor mikrofonu Tao'ya. O nasıl bir tatlılıktır, o nasıl bir içten "Sizi seviyorum"dur. O gözyaşlarını yerim senin Tao Bey.
Hemen lider ve mutluluk virüsü koşup ona sarılıyorlar, bense dolan gözlerimle meşgulüm o sırada.
Seviyorum bu çocukları.

Son olarak dördüncü ödül: Bu ödül de Melon MA'dan ancak sahibi EXO değil, SHINee. Yılın Sanatçısı ödülünü alıyor canlarım.
Şimdi diyorsunuz ki EXO odaklı yazıda SHINee ne alaka? Anlatayım her şeyi.
Kazanan açıklandığında grup üyeleri farklı hallere giriyorlar efendim. Jonghyun dizlerine kapanıyor, Taemin ayaklanıyor falan. Normal tepkiler veriyorlar gerçi. Ama Onew öylece kalakalıyor. Hani daha önce hareket ettiğini görmesem heykel sanacağım çocuğu. O sırada işte EXO koşuyor abilerinin yanına tebrikler falan havada uçuşuyor. Baekhyun koşuyor, heykalvari Onew'un ellerini tutup onu kaldırıyor, sarılıyor falan.
Derken bunlar sahneye giderken el ele tutuşup zıplaya zıplaya hareket ediyorlar. Key çoktan ağlamaya başlıyor yolda.
Selam veriyorlar, Onew konuşmasını yapıyor. Konuşmaya başlamadan önce "Ne söylemem gerektiğini unuttum," diyor gerçi. Neyse, ilk konuşma bitiyor yine fanları selamlıyorlar. Key mikrofonu Taemin'e uzatıyor konuşsun diye. Taemin alıyor mikrofonu, ağzına götürüyor. Ama bir kelime bile edemiyor. Mikrofon Key'e geri dönüyor, kırmızı gözleriyle konuşmaya çalışıyor. İkinci cümlesinin sonunda konuşamayacak duruma geliyor. Sonra hepsi çabalamaktan vazgeçiyor, arkalarını dönüp höykürerek ağlıyorlar. Onew'un suratını görmelisiniz, o kadar ifadesiz ki elimi uzatıp gözyaşlarını silmek ve onu bağrıma basmak istedim.
Minho'nun omuzları şiddetle sarsılıyor. Onew eğilip dakikalarca öyle kalıyor. Key, sanki kolunu kesiyorlarmış gibi ağlayan Jonghyun'a gidiyor ama o kendinden geçmiş bir halde ağlamaya devam ediyor.
Hadi bakalım. Gelin de ağlamayın. Yapabiliyorsanız yapın hadi!
Minho'nun konuşması da çok kalbimi kırdı, Minho hep güçlü ve soğuk çocuk olarak aklımda kalmış nedense, o yüzden ona bakarken baya ağladım. Jonghyun mikrofonu alıp "Anne seni seviyorum," diyebildiğinde kopmuştum zaten.
Grup kucaklaşmasında sunucunun durumu kurtarmaya çalışması, hayranların yüz ifadeleri... Sonra EXO koşa koşa sahneye çıktı ve herkes birbirine sarılmaya başladı, ah çok... Fenaydı. Gerçekten. Kai hemen Taemin'i kaptı. Ehehe.
Baekhyun ve Kai habire gözlerini siliyorlardı, diğer üyelerin de gözleri yaşlıydı. Hayranlar ayrı bir dünya, resmen gözyaşları ekrandan taşacaktı.
Sunucular ekrandan çekildiler sonra, ödül töreni bitti. Bizimkiler hala sarılıyorlardı o sırada.
Tao'yla Key çok sevimliydi. Tao kocaman elleriyle Key'in omzuna pat pat vurdu.
Jonghyun, Chanyeol'un omzuna yattı. Chanyeol her zamanki gibi güçlü ve kocamandı.
Onew hala çok kötü durumdaydı ve yüzü sırılsıklamdı, sonra Baekhyun koşup onu kucakladı.
Herkes SHINee'yle ilgilenirken Kai köşede eğilmiş ağlıyordu. Taemin onun yanına gitti. Kai, onlardan daha çok ağladı galiba, ehehe.
EXO ve SHINee üyeleri sırayla kısa kısa konuşmalar yaptılar, bu süre zarfında Taemin ve Kai kayıptı. Jonghyun konuşma yaparken, Suho tam arkasında duruyordu ve birdenbire Wolf'la kazandıkları ilk ödülde ağladığı gibi çılgınca ağlamaya başladı. Gerçekten hıçkırıyordu. Ah Suho, seni çılgın. ^^
Sonra selam vermek için el ele tutuştular. Bizim Taemin'le Kai çifti hala ortalarda yok. Meğer arkada birbirlerine sarılıp ağlıyorlarmış hala.
Bu ödül konuşması benim favorim çünkü SHINee ve EXO'nun arkadaşlığına hayranım gerçekten. Ayrıca bayıldığım 17 erkeğin birden salya sümük ağlaması beni çok etkiliyor. İyi mi kötü mü bilmiyorum gerçi.

Evet, yazıyı burada kesmeliyim sanırım. Daha fazla örnek verirsem sabaha kadar ağlarım.
EXO'yla ilgili ilk yazımda hepsinin ağlıyor olmasını planlamıyordum, ama iyi oldu böyle. Bu arada yazıyı baştan okudum da jet hızında gider gibi olmuş, halbuki yazmak saatlerimi aldı.
Öhöm... Neyse efendim ben artık, müsaadenizle çekileyim.
EXO'yu ve her ödülde ağlayabilecek kadar işlerine kendilerini adamış oluşlarını sevin lütfen. Bir de yumuşacık kalplerini.
Mavi akşamlar efendim. ^^

2 yorum:

  1. izlerken ben de kafayı yemiştim. ben exo'ya bakıp bakıp kalıyorum, insanlar zırlayıp duruyor. yahu gülsenize niye ağlıyorsunuz hadi ağlıyorsunuz neden bu kadar uzun sürüyor? gerçi kartozu da bayağı ağlamış galiba. ben mavi bir ödül töreninin masmavi yazısını tekrar okuyup susayım en iyisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlanmayacak gibi değil. Özellikle Kai ve Tao ağladığı zaman anında tepki veriyor gözlerim. Onların imajlarına ters düştüğü için midir, bilmiyorum ama. Gerçekte yumuşacık insanlar olup böyle sert imajların altından kalkabilmeleri muhteşem bir olay bence. Zaten Miracles in December'da Tao ağlıyor diye kendimi yerden yere attım, dayanılmaz bir şeydi.
      Teşekkür ederim o senin maviliğin ^^

      Sil