Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

12 Aralık 2013 Perşembe

Mavi Kartozu İAH'nın Pençesinde - İdol Alkışlama Hastalığı

Evet, yanlış duymadınız. Başımdaki çılgın düzeylerde seyreden gribin dışında uzun zamandır bir hastalıkla cebelleşiyorum. İdol olmadığım halde beni de yakalamış durumda. İdol Alkışlama Hastalığı. Ne mi saçmalıyorum? Hayır, saçmalamıyorum. Bu bir gerçek! Vakaları azımsanamayacak kadar fazla. Tüm k-pop camiasını ele geçirmiş durumda. Ve bu Mavi Kartozu'nu da...
Peki, nedir bu idol alkışlama hastalığı? Tamamen grup arkadaşınızın küçük düşmesiyle orantılıdır. Eğer bir programda, kankanızın yanında oturup sunucunun yaptığı gerzekçe şakaları dinliyorsanız ve sunucu birdenbire hiç alakası yokken kankanıza laf atıp onu utandırıyorsa hayvanca gülüp alkışlarsınız. Ama neden alkışlarsınız? Kimse bilmiyor! Sadece eller, ağzın açılmasıyla senkronize olmuş şekilde havaya kalkıp birbirine çarpmaya başlıyor.
İdoller -özellikle erkekler- bunu çok yapıyorlar. Aslına bakarsanız bir bayan idolde bunu gördüğümü hatırlamıyorum, onlar başka bir hastalıkları var ama bunu başka bir yazıda anlatabilirim: İdol Ağız Örtme Hastalığı - İAÖH.
Her neyse konumuza dönüyoruz.
Bunu erkek idollerin yaptığını söyledim. Bildiğiniz üzere ben bayan kısmında yer alıyorum, yani pek bana uygun sayılmaz. Ama bayan olduğum için de en çok erkek idolleri izliyorum. Haliyle üzüm üzüme baka baka mavileşiyor, saçma bir şekilde bu hastalık bana da bulaştı ve onlar ne zaman yardırarak gülse ellerim istemsizce birbirine çarpmaya başlıyor.
Örneğin yandaki gife çok fena gülmüştüm, yani ellerimle beraber. Chen o halde bile önce bir alkışlamayı planladı.
Eğer düşecek kadar şiddetli gülmeseydi muhtemelen buna devam edecekti, diğer çoğu üye gibi.
Bu hastalık, ben alkışlamaya başlayana kadar dikkatimi çekmemişti. Ancak dikkatle baktığımda gerçekten tüm k-pop dünyasının alkışladığını fark ettim. Hırsla, mutlulukla, canla başla alkışlıyorlar. "Hahaha çok komik lan. Şak şak şak şak."
Bakın, dalga geçtiğimi düşünmeyin lütfen. Ben çok ciddiyim. Gerçi benim ciddi olup olmadığım önemli değil, bu hastalık önemli. Herkes alkışlıyor!
Ama bu hastalığı ağır bir şekilde geçiren belli başlı idoller var. Bu idollerin ortak bir noktası var: Programlarda çok konuşmazlar, ellerini kollarını nereye koyacaklarını pek bilemezler. En azından bu hastalığı bana bulaştıran kişi öyle. Aslında kendisi gayet rahat biridir ama programlarda tecrübesiz gibi gözükür hep, ya da ben mi bir anne gözüyle görüyorum onu şu an tam emin olamadım. Lafı fazla uzatmayayım, kendisi Lee Jong Hyun. Başkası düşünülemezdi zaten. Gerçekten eğlendiğinde ve gerçekten elini koyabileceği bir yer yoksa anında alkışlıyor. Onun alkışlamaları ayrı bir olay benim gözümde. Bakınız:
Adeta alkışla bütünleşmiş, inanılmaz bir mutlulukla gülüyor. Diğer idolleri bilmem ama bu hastalık ona çok yakışıyor, başkasından değil de ondan kaptığım için de çok mutluyum. O torpilli, tamam mı? Ehehe.
Başka insanlardan da örnek vermeyi deneyelim.
Burada neye güldüklerini bilmiyorum ama Suho ve Sehun inatla alkışlıyorlar gördüğünüz gibi. Gördüğüm kadarıyla Suho İAH'nın ağır vakalarından birisi, oldukça alkışkan bir insan. Dikkatinizi çekerim, alkışçı değil: Alkışkan.
Sanıyorum o kişi Amber. Kangin elindeki nesneyi kendine çarptırıp düşürdüğünde alkışlıyor ve yer çekimine daha fazla karşı koyamayıp aşağıya doğru hareket ediyor.
Bu gifte gördüğünüz gibi tüm Infinite ahalisini korkutmaktan büyük zevk alan üye memnuniyetini gülmekle göstermekle yetinemeyip alkışlamaya başlıyor. Kendisini.
FT Island. Bunu hepiniz biliyorsunuzdur sanırım Hong Ki gülmek için yaratılmış inanılmaz yaramaz bir idoldür. Bir üye komik duruma düştüğü zaman onun gülmemesi imkansızdır, eğer çok ciddi bir şey değilse tabii ki. Güldüğü zaman da ya yanındakinin üstüne tırmanmaya çalışır, ya ellerini yanındaki insanın üstünde ritim tutarak alkışlamak için kullanır ya da alkışlar. Büyük vakalardan biridir Hong Ki ve burada Jong Hun'a da bulaştırmış gibi gözüküyor.

Tamamen bu yazı için kuytu köşelerden bulunmuş gifler eşliğinde, saatlerimi internet aramalarıyla geçirdiğim bir gece de böylece geçip gitti.
Bu hastalığı öğrenmek işinize yarayacaktır, belki k-pop camiasında o kadar belli olmuyor ama bir arkadaşınız düştüğü zaman herkes gülerken siz alkışlarsanız çok saçma oluyor. Eğer yakalandıysanız, hemen kendinizi toplamalısınız.
Hala bu hastalığın bir saçmalık olduğunu düşünüyorsanız sadece izlemenizi öneririm. Konuşmak için bulundukları komedi programlarında sıkça karşılaşacaksınız. Bunlar tesadüf olamaz anlıyor musunuz?! Ben delirmedim!
İAH ciddi bir durum. Japonca 'hayır' gibi telaffuz edilmesine karar verdim: İyah.
Çevrenizdekileri uyarın. Ya da bırakın çevrenizi kendinizi uyarın. Biliyorum, siz de benim gibi geceleri onları izlerken çılgınca alkışlıyorsunuz.
Saklamayın.
Unutmayın, tedavinin ilk adımı kabul etmektir.

Şansa bakın ki "Acaba bu yazının sonunda şarkı vermeli miyim?" diye düşünüp 'clap your hands' şeklinde arama yaptığımda 2NE1'nın böyle bir şarkısı olduğunu fark ettim.
Olaya ne kadar da uygun değil mi? Bu gece gerçekten şanslıyım.
İşte bu yazının -benim ilk defa dinlediğim- şarkısı geliyor.
Mavi geceler, geçmiş olsun efendim.

Mavinot: Aman Allah'ım ne kadar da aptalca bir yazı oldu böyle. Okudukça kendime gülüyorum. Her an alkışlayabilirim. (-.-)

2 yorum:

  1. Yazini okurken cilginca gulerek alkisladim İAHa yakalaniyorum sanirim. Ama onu bana bulastiran muhterem kisi sen oldugundan bence bu cok tatli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimi idol gibi hissettim. Çok teşekkür ederiiim! ^^

      Sil