Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

19 Kasım 2012 Pazartesi

Mavi Satır Araları

Millet! Bilin bakalım sizin Mavi Kartozu'nuz ne yaptı? Yıllardır hayalini kurduğu İstanbul Uluslararası Kitap Fuarı'na bomba gibi düştü!
"Yıllardır hayalini kurduğu" tanımlamasına takılmayın, İstanbul'da yaşamayan biri için bunu yapmak çok doğal. Ama artık İstanbul'da yaşadığıma göre hayal etmeyi bırakıp kendi gözlerimle görsem fena olmaz dedim. Yayınevlerinin standları arasında sevinçten zıplayan birini gördüyseniz muhtemelen o bendim. Yaşar Kemal'in üst raflardaki kitaplarına bakabilmek için parmak uçlarında yükselen o cüce de bendim, Pegasus Yayınları'nı çok geç gördüğü için ağlamak üzere olan bebek de... 
Kendimi kaybettim tüm o satırların ve insanların içinde. Paramı ucu ucuna yetiştirdim, üstelik bir sürü kitapta da aklım kaldı. Mavi parmak ve ayak izlerimi bırakmadığım yer kalmadı. Ayaklarım şişmiş, poşet taşımaktan ellerim kesilmiş bir şekilde döndüm eve. Ama hayatımın en keyifli zamanlarıydı o birkaç saat.
Ah ben hala şoku üzerimden atlatamadım, abartmıyorum, kaç senedir bunun hayalini kuruyorum bilemezsiniz! Hayatımın aşkını yakalayacağım günü bile bu kadar çok hayal etmemişimdir belki de... 
Ne demiş Marcel Proust: "Arzu, bir yazar için yararlıdır."
Yeni satırları ve satır aralarındaki mavilikleri arzulamaya devam! Hadi mavilikle kalın!

_____________________________

Mavi Kartozu şurayı mavileyecek:

21 Kasım 2012 Çarşamba / 18.30-19.30
Söyleşi: “Yerelden Sekülere Edeb ve Yazın Paradigmaları”
Konuşmacı: Osman Koca, Metin Ünlü, Fehmi Yakut
Düzenleyen: Beyan Yayınları :)

1 yorum:

  1. Bir gün bende turlamak istiyorum oraları her bir köşesinde durarak
    ve senin gibi elimde poşetlerle eve dönmek güzel olurdu

    YanıtlaSil