Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

17 Mayıs 2013 Cuma

Mavi Kartozu'nun Enleri

Gecenin birinde uyumak istemeyen biri ne yapar? Arşiv karıştırır! Sonra da soluğu burada alır.
Bu gecenin konusu da enlerimiz olsun dedik ve en çok ağladığımız, en çok mavilediğimiz, en çok güldüğümüz gibi konularda en birincileri seçtik geldik efendim. (Talkshow sunucusu oldum lan.)
Eh o halde başlasak fena olmaz sanırım:
1. Mavi Kartozu'nun En Çok Mavilediği Dizi: Bu kategoride mavilemek kelimesi sevmek anlamında kullanıldığı gibi en çok izlenilen dizi kategorisinin birincisi de aynı olduğu için izlemek anlamında da kullanılmıştır.
Rakipsiz birincimiz Tree of Heaven bu ödülü almaya hak kazanmıştır. Buna nedenler sıralayabileceğim gibi izlemeyen birinin bu nedenlerini anlamayacağının da bilincinde olduğumdan yalnızca izlemenizi söyleyeceğim. İzlemediyseniz en ufak bir fikriniz yok derim. 
Hiçbir şey hem bu kadar masum olup hem canını çıkarırcasına acı vermez insana. Hayatım boyunca karşılaşamayacağım şeylerle ilgili pek çok şey okudum/izledim. Ama asla olmayacakları için hüzünlendiğimi hatırlamıyorum. Bu dizide olanların olmasını istemediğim halde olmayacaklarını biliyor oluşuma hüzünleniyorum. Ne kadar garip hisler değil mi? Yazık bize.

2. Mavi Kartozu'nun En Eski Dizisi: Yıllar önce ev halkının iş-okul zamanları birbirinden tamamen bağımsız olduğu zamanlar tek başımayken TRT'de bu diziyi buldum. O benim yalnız zamanlar arkadaşımdı. Türkçe adıyla Saraydaki Mücevher - Dae Jang Geum. Ben böyle buldum şimdiki boş zaman uğraşımı. Böyle sevdim sempatik çekik gözlüleri.
Muhteşem aşk, muhteşem yetenek, muhteşem azim, muhteşem sadakat...
Daha ne söylenir ki? Efsanedir, efsane kalacaktır. Ne unuturum, ne de unuttururum. Ayrıca en çok ağladığım dizi dalında da birinciliğe koşar durumdadır.


3. Mavi Kartozu'nun En Sevdiği Anime: Bu soruyu cevaplamadan önce baya düşündüm denebilir ve sonunda kesin bir cevaba ulaştım: Usagi Drop! Yeeey!
Kim unutur bu minnoşların hikayesini zaten?
Unutmak kolay mı? Canım sıkılınca eğlenmek için bile açıp izliyorum. İzlenmeyecek gibi değil yahu.
Çok tatlı minik tavşanımız bizim, çok şeker.
Mavilemediyseniz, o halde durmayın derim.

4. Mavi Kartozu'nun En Sevdiği Çekik Göz: İşte burda zurnadan garip sesler geliyor. Bu camiaya atıldığımızdan beri o kadar çok çekik tanıdık ve sevdik ki insan bir duruyor, üstelik aklımızda kesin cevap dururken.
Aslında bu soru çok basit. İstisnasız olarak Lee Jong Hyun cevabını veriyorum.
Onu o kadar çok seviyorum ki eğer Kore'de yaşıyor olsaydım sasaeng fan olurdum. Hatta onun için Busan aksanıyle konuşmayı bile öğrenirdim. Bir insan hoşlandığım bütün karakterleri nasıl içinde barındırabilir bilmiyorum, ama o yapıyor. Çılgın, hatta acınası fanlar gibi göründüm sanırım. Bunu düzeltemem. Biraz öyle olduğumu kabul ediyorum. (Seni seviyorum Lee Jong Hyun!!!)

5. Mavi Kartozu'nun En Büyük Hayal Kırıklığı: Açıklamasız, tereddütsüz Bad Love! Diziyi tam yedi ayda izledim. Dizideki bütün karakterlerden nefret ettim - istisnasız. Biter bitmez direk sildim bilgisayarımdan, bir daha da yüzüne bakmadım. Bakmak da istemiyorum. Hiçbir şeyi izlerken bu kadar sıkıldığımı hatırlamıyorum ya.

6. Mavi Kartozu'nun En Çok Güldüğü Dizi: Komediyse açın yolu Hana Kimi geliyor. Çılgınca güldüğüm bir diziydi. Yoldan geçen manyağı tutup sete sokmuşlar, muhteşem bir deneyimdi benim için.
Oguri Shun'u da bu diziye tanıdık zaten. Bu ödülü başkasına veremezdim. Bileğinin hakkıyla kazandı. Konsepti bile çılgıncaydı, çılgınlar sizi.

7. Mavi Kartozu'nun En (ve tek) Beğendiği Uyarlama Film: Şahsen ben uyarlama filmlerin fikir hırsızlığı olduğundan yanayım. Kendi senaryosunu satan zihniyetin de hem kendisi uyuşturucu bağımlısı olup hem de acısını çektiği halde satan insanlar gibi olduğınu düşünüyorum. Bu yüzden izlemeyi tarcih etmiyorum.
Ama ettik bir eşeklik farkında olmadan başladık First Time'a.
Bir yerden sonra tanıdık gelmeye başlayınca "Ulan!" dedim "N'aaptım been?!" Ama artık yarısını izlemiştim, bırakamazdım. İyi ki de bırakmamışım. Kesinlikle Çin yapımı olan daha güzeldi. Müzikleri, oyunculukları, yumuşacık tonu ve renk seçimleri. Muhteşem!
Gong Ning, seni seviyoruz. T.T

8. Mavi Kartozu'nun En Sevdiği Dizi Müziği: Tabii ki bana adını veren şarkı. Bir Litre Gözyaşı'nın en unutamadığım şarkısı. Remioromen'den Konayuki(Kartozu)
"Kartozu mevsimi hep gelir!"

9. Mavi Kartozu'nun En Çok Ağladığı Dizi: Hepinizin bildiği gibi Tree of Heaven. Bu kategoride Bir Litre Gözyaşı, A Love To Kill, Saraydaki Mücevher gibi dizilerle çok sıkı bir mücadeledeydi. Fakat geçti, kazandı.
 Onlar ağlar, ben ağlarım. Kısır döngü dediğin budur işte.


10. Mavi Kartozu'nun En Efsane Dizisi: Efsanedir, çünkü bitmez. Çok uzun süre devam etmiştir, kim bilir belki de daha devam edecektir. Ama asla tadı kaçmaz, aksine sanki her ısırıkta bir kere daha tuzlanan salatalık gibidir. O efsane "Liar Game"dir. Bu kadar kasvetli bir havası olmasına rağmen nasıl bu kadar açık bir zihinle izledim bilmiyorum. Manyak kelimesinin anlamıdır, yaşasın bunu ortaya çıkaran beyin. Yaşasın Akiyama. Yaşasın Liar Game'in Testere'ye benzeyen amcası. Hehe.

11. Mavi Kartozu'nun Enlere Sığdıramadığı Adam: Bu kategori bir kişi için özel olarak açılmıştır. Taa More Than Blue zamanından beri başıma bela olmuş biri için. Aynı anda hem sinir bozucu, hem aşık olunası biri için. Lee Bum Soo için!
Bu adam hem drama, hem komediye, hem aksiyona, hem romantik türe, hem de bunların içinden özellikle sıyrılan 'intikam' türüne çok yakışan bir adamdır. Kendisine hayran bırakmıştır beni. Dişlerini sıkmayagörsün, dünya yıkılır yahu. Haşin aktörüm benim.

12. Mavi Kartozu'nun En Sevdiği Manga: "Daisy, daisy. Give me your answer, do. I'm half crazy. All for the love of you!"
Dengeki Daisy bu kategorinin galibi oluyor. Kurosaki banzaii!!

13. Mavi Kartozu Onur Ödülü: Onur ödülünün çok kıytırık bir şey olduğuna inanmaktayım. Yağcılık, çıkarcılık gibi kavramlar bu ödülün içine gizlenmiş olup birilerinin egosunu tavan yaptırmaktan başka bir işe yaramamaktır. Fakat benim yapmak istediğimde budur zaten.
Bu kıytırık ama ego yükseltici ödülümüz elbette ki "mavi"ye gider. (Ama bana değil, bu mavi ben değilim.)
Mavi yalnızca bir renk değil benim gözümde. Maviyi beş duyu organınızla algılayamazsınız, onu hissetmelisiniz. Mesele olan da onu görmek değil, hissetmek zaten. Maviyi "yaşamak" mesele. Ben yaşadığıma inanıyorum ve bana altına gizlenip kendim olabileceğim bir ad verdiği için bu kıytırık ödülü ona veriyorum. Tebrikler! Bu senin hakkındı.

Ödül törenimiz sona ermiştir, mavi geceler efendim.

5 yorum:

  1. bu konularda senin kadar bilgili olmasam da arada tanıdık isimler görünce sevindim :) en çok da anime ve manga seçimlerine katılıyorum :) bana izleyecek, dinleyecek, okuyacak o kadar çok şey buluyorsun ki... mavi kal! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklını maviye boyadığımı bilmek hoş, sen daha mavi kal :)

      Sil
  2. mavi kardeşimden bir yazı daha gelmiş, hoş gelmiş :D
    ah o TRT dizisini kaç kere gördüm de kapatıp geçtim.. izlemek lazım! en yakın zamanda başlarım :P
    kurosaki'ye bir ödül vermesen ben isyan ederdim zaten :D
    hana kimi'ye de senin verdiğin gazla başlamış ama okul yüzünden yarım bırakmıştım, elimdeki dizilerin günceline biraz yetişince ona geçiş yapmayı planlıyorum :D
    kartozumuzun mavi plaketi de benden olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kim bana ödül verecek diye bekliyordum. Ehehe, şaka şaka. Bu düşünce çok inceydi, çok teşekkür ederim gerçekten. Mavi alkışlar sana! :)

      Sil
  3. Konayuki'yi gördüğümde çok şaşırdığımı söylemeliyim. Remioromen'in olduğunu çok sonradan öğrenmiştim ben. İlk kezz JaeJoong'un yorumuyla dinlemiştim ve bayılmıştım halaher dinlediğimde başa sarmadan edemiyoum. Hala Jaejoong'dan dinliyorum ama şu an gidip Remioromen'e bakacağım

    YanıtlaSil