Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

26 Mayıs 2013 Pazar

En Mavi Canlı Performanslar - Müzik kanımda dolaşıyor.

Geçtiğimiz Aralık ayından beri izlemekten bıkmadığım festival performanslarından birini bugün izlerken onlara olan hayranlığımı paylaşmam gerektiğini düşünerek, açtım böyle bir yazı yazmaya başladım.
Bana göre bir müzik/dans grubunu ya da solo sanatçıyı; ister pop, ister rap, ister rock, ister elektro müzik yapıyor olsun; yalnızca stüdyo albümlerini dinleyerek sevdiğini söylemek tamamen yanlıştır. Ritimle, melodilerle uğraşan insanın yeri südyo değil, sahnedir. O insan kapalı bir kutudan mikrofona bağırarak büyüyemez. Sahnede, hayranlarının gözleri önünde kendini göstererek büyüyebilir ancak. Kameranın önünde dans edip de büyüyemez. Asıl yeri sahnedir dansın. Dijital ortamlar hilelerle doludur, bir sanatçının gerçek değeri şarkının en yüksek notasına çıkmaya çalışırken sesi çatladığında hayranlarının bunu görmezden gelecek kadar onu destekleyeceği bir sahnede olmasıyla ölçülebilir yalnızca.
Bu yüzden ben stüdyo albümü dinlemek yerine konserlerin, performansların mp3'e dönüştürülmüş halini bulmaya çalışırım. Uzun lafın kısası sizi de buna teşvik etmek için bu yazıyı yazıyorum.
İlk olarak bu yazıyı yazma fikrini aklıma getiren performanstan başlayacağım.
Şöyle buyrun efendim: SHINee - Sherlock
SHINee'nin Sherlock'unu ben ilk dinlediğimde açıkçası pek beğenmemiştim. Nedeninden emin değilim, yalnızca bir kere dinledim. Sonra müzik festivalleri zamanı geldi ve bu performansın sonunda Taemin'in pantolonunun yırtıldığını duyduğum için izlemeye karar verdim. (Gülmekten ziyade çocuğun hiç bozuntuya vermeyişini hayretle izledim, orası ayrı.) Performans beni kendine bağladı. KBS'deki teknik aksaklıklar nedeniyle hareketli dans figürleri olsa da canlı söylemek zorunda kalmışlar ve kesinlikle böyle olması daha iyi olmuş. Danslar da sesler de gayet yerinde bence. Bir başladım mı on kere izlemeden bırakmıyorum bu performansı ben, bence siz de deneyin.

Sevilesi bir başka performans ise Immortal Song'dan geliyor: Miss A - Last Leaf
Miss A dahiyane bir formata sahip olan bu programda Last Leaf isimli bir şarkıyı coverlamıştı. Kızlar bunun altından başarıyla kalktılar bence. Sesler, müzik gayet iyiydi. Rap kısmını bile sevdim. Danslar desen, yıkılıyor. Kulisten izleyen ajussilerin salyaları akıyor zaten gördüğünüz gibi. Çok seksiler.

Yine bir Immotral Song(bayılıyorum bu programa) performansı karşımızda: Ailee - Heeya
Şarkı bir Lee Seung Chul şarkısı ve o adam More Than Blue'dan beri peşimi bırakmıyor. Gerçekten çok başarılı bir sanatçı. Ailee'de programın (sanırım LSC'a özel) bir bölümünde bu şarkıyı söylemiş. Daha önce de aynı programın başka bir bölümünde Hyorin söylemişti şarkıyı. Ben hangi performansı koyacağıma karar vermek için tekrar tekrar izledim. Tamam Hyorin'i yerim, çok tatlı ve sesi de iç çektirecek kadar güzel. Ama bu defa Ailee kazandı, kesinlikle çok güzel söylemiş. Kadında tam bir diva havası var, insanın ceketini ilikleyip "Bir isteğiniz var mı?" diyesi geliyor. Hele bu performansta Koreli Beyonce dedirtti bana, hatta belki ondan daha iyi. Bi' dinleyin bence.

KBS Gayo Daejun 2012'den başka bir performans geliyor: Idol Super Band!
Söyledikleri birkaç tane şarkı var o yüzden isim yazamadım. Grup festival için özel olarak oluşturuldu ve iyi ki de yapıldı yani. K-pop'ın bütün yakışıklı adamlarını topla(oppam hariç T.T), sonra da onlardan bir 'rock' grubu oluştur. Olacak iş mi? Yüreğime inecek. 
Keşke bu grup gerçek olsaydı. Ben izlerken çok eğleniyorum bu performansı. Return to 90's performansından sonra en iyi özel performanstı. (Grup üyeleri: L, Yoseob, Changmin, Jinwoon, JongHyun, Minhyuk, Taemin, Jinyoung.) Bir göz atın bence, oppanızı bu grupta bulmak işten bile değil.

Çok eski bir karma performans geliyor şimdi de: CNBLUE & FT ISLAND - Love & Love Love Love & Beautiful Woman (Ne çok 'love' dedim ya.)
Bunu ne zaman yaptılar bilmiyorum, ben de tesadüfen bulmuştum. İki grubun yaptığı karmaların en iyisi diyebilirim. Çok dinliyorum bunu. Sesler gerçek, enstrümanlarda playback yok, e daha ne olsun. Oturun izleyin, azıcık ağzınız sulansın. JongHyun ve JongHun'un karşı karşıya gitar çaldığı yere ayrı bir sevgi verin ama bence.

Sıradaki performans, tekrar Immortal Song'dan: Son Ho Young - Samogok
O hafta trot müziği özel haftasıydı. Şansım olacak ki KBS World'ün şifreli yayından çıktığı saatlere denk geldi ve televizyonda izledim. Ama sonunu getiremedim bölümün. Birkaç saat içinde haber sitelerinden öğrendim ki haftanın birincisi Son Ho Young olmuş bu şarkıyla.
Sözlerini anladıkça daha bir ağlayası geliyor insanın. Efkarlıyken dinlemenizi tavsiye etmiyorum, özellikle çatpat Korece'niz varsa. Ama onun dışında açın, izleyin, dinleyin ve sevin bu adamı.
Zaten son zamanlarda kendisi kötü bir durumda. Kendi bebeğini taşıyan sevgilisi onun arabasında intihar etti ve hemen arkasından kendisi de aynı arabanın içinde intihar etmeye kalktı. Başı sağ olsun, kendine dikkat etsin. Onu çok seviyoruz. Siz de dinleyin ve destek olun bu adama lütfen. Beğeneceğinize garanti veriyorum.

Şimdiki performansımız dünyayı sallayan pop grubu SNSD'nin liderinden geliyor: Taeyeon - Take a Bow
Geçen sene TaeTiSeo çıkış yaptığında kızlarımız Y's SketchBook programına katılmışlardı. Orada üçü de İngilizce şarkılar söylediler. Benim en beğendiğim Taeyeon'un söylediğiydi. Telaffuz konusunda Tiffany'le yarışamasa da duygusal açıdan onun sesinin rengi daha yakıştı söylediği şarkıya. Bu yüzden bir yıl sonra bile ben hala bu şarkıyı dinliyorum Taeyeon'un ağzından. Dinlemenizi tavsiye ederim.

Festival zamanları çok güzel performanslar oluyor, bu da yine onlardan: Dynamic Duo & CNBLUE & FT ISLAND & Juniel
Performans'ın kesilmiş halini bulmadım, benim için bu performans 4. dakikadan sonra başlıyor. FNC Family'nin sunbaelerinin birlikte yaptıkları ilk performans diye biliyorum. Bende yeri ayrı bunun. Oturur, dinler, izler, sırıtırım. Birlikte dans etmeleri, birbirlerini desteklemeleri, özellikle Juniel söylerken oppaları olarak gayet güzel eğlenmeleri çok hoştu. Ancak izlerken fark ediyorsunuz ki FNC Family dans etmeyi gerçekten bilmiyor. Yine de dansını konuşturmayı bilen SMTOWN'ı solda sıfır bırakıyor benim gönlümde.
İzleyin ve eğlenin.
Seviyorum bu çocukları. (Biri yüzümdeki gülümseyi söndürebilir mi?)
Dipnot: Sayın CEO, aile konseri istiyoruz! T.T

Bana bırakırsanız ben onlarca FNC Family performansı koyabilirim buraya, o yüzden kısa kesiyorum. Son performansımız, benim 'sahnede olmazsa yaşamayaz' dediğim gruptan geliyor: CNBLUE - MTV Unplugged
Biraz tanıyan varsa onları, ağızlarının tatlarını, eğlencelerini biraz bilen varsa bu programın dördü için de ne kadar özel ve güzel olduğunu da bilir. Biraz uzun bir performans, ancak zamanınız varsa ya da siz işinizi hallederken arka planda çalacak bir şeyler arıyorsanız tereddüt etmeyin diyorum.
Sizi seviyorum çocuklar. 

Başka mavi performanslarda görüşmek üzere... ~

4 yorum:

  1. müzik listene göz attığımda fark etmiştim zaten, kartozumuzun sağlam bir müzik zevki var :) şu videolardan niyeyse en çok sherlock'u beğendim, arıyorum şimdiden :) youtube'un önerilerini de kullanarak biraz canlı performans izleyelim o zaman... mavi kal~ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah teşekkür ederim, Sherlock performansı çok güzeldir. Özellikle JongKey severler için o bakışmalar yok mu? T.T

      Sil
  2. benim tercihim genelde şarkının orijinali ve albüm versiyonudur ama bazen cover'lar ve canlı performanslar solluyor evet. benim en sevdiğim ise Trouble Maker, haftada bir açıp on beş yirmi performans izliyorum. hyunseung'un etkisi olabilir, o ellerini öne uzatarak yaptığı dansıyla sesi bitiriyor beni. bu şarkılara bir bir bakacağım, madem mavimiz söylemiş, bize de dinlemek düşer! mavi hafta sonları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkate alınmak beni öldüresiye sevindiriyor. Troublemaker'i ben de seviyorum, canlı performanslarını da sevebilirdim tabii Hyuna olmasaydı. :P

      Sil