Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

14 Haziran 2013 Cuma

Yaz Geldi - Mavi Kartozu Hazır!

Bilirsiniz, kış mevsimi kartozları için daha hayırlıdır. Hayata tutunmaları için gereken enerjiyi kışın soğuğundan alırlar. Yeni kartozları da dünyaya gelirler yaşamak için. Pek çok kartozu mevsimlik ömürlere sahiptir. Pek çok dediğime bakmayın genelleme yapacak kadar çok kartozu, kış bittiğinde eriyerek toprağa karışırlar. Bu onlar için ölüm demektir.
Peki Mavi Kartozu yazları ölür mü?
Elbette bu sorunun cevabı HAYIR!
Çünkü kendime ve bu bloga defalarca söylediğim gibi ben normal bir kartozu değilim. Maviyim ben. Onca beyaz kartozunun içinde tek mavi olan benim. Denizin, gökyüzünün en mavi olduğu bu mevsimde nasıl olur da eriyip giderim?
İnanır mısınız bilmem, kutuplarda yaşayanlar hariç, dünya üzerinde yaşayan en yaşlı kartozlarından biriyim ben. Yaz-kış demedim yaşadım. Yaz benimdi çünkü maviydim. Kış da benimdi çünkü kartozuydum. Velhasıl geldim buralara kadar. Kış'ı daha çok sevdim, doğal olarak. O mevsimde düştüm dünyaya, o mevsimde yaşadım hayatımın en güzel hatıralarını ve en çok o mevsimde huzurluydum. Ama Yaz da bana gülümsedi.
Yaz mevsimi demek sabahlara kadar dizi-film izlemektir. Ter içinde olunmasına rağmen bir de salya sümük ağlayarak vücuttaki su oranını iyice düşürmektir. Gözleri sakız kıvamına getirmeyi alışkanlık edinmektir. Ramazan ayında iftara saatler kala Korelilerin şapur şupur yemek yedikleri dizileri midenin gurultusu ile uyum içinde izlemektir.
Bütün bunların yanı sıra deniz kenarında, parklarda kitap okumak; insanları izleyerek malzeme çıkarmak; yüzmek demektir yaz.
Yaz eğlenceli bir mevsimdir.
Mavi Kartozu yorucu okul döneminden yeni çıkmış olmanın verdiği gazla bu eğlencenin suyunu çıkarmaya hazırdır.
Peki siz hazır mısınız?
Yazın sık sık uğrayın lütfen. Arkadaşlarınızı da getirmeyi unutmayın!
Bu yaz çok mavi olacak. ~ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder