Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

22 Mayıs 2014 Perşembe

#artıkgeçersiz EXO - Galaksi Kris Meselesi: Mavi Kartozu Üzgün

BU YAZI MAVİ KARTOZU'NDA ONU YAZDIĞI ANDAKİ HİSLERİ YARATMIYOR OLUP GEÇERLİLİĞİNİ KAYBETMİŞTİR. 
Merhaba dostlar.
Uzun zamandır k-pop veya k-drama üzerine herhangi bir yazı yazmıyordum. Arkadaşlarımdan biri -sağ olsun- bana blogun hikayeyle dolduğunu, amacından saptığını söyledi ve haklıydı da.
Keşke uzun bir aradan sonra yazacağım yazı böyle üzücü bir konu üzerine olmasaydı. Ama malesef bir haftadır düşünebildiğim tek şey bu.
Ve hala ilk anki kadar büyük bir boşluk var içimde.
Alışmak sözcüğünü unutmuş gibiyim.
Aslına bakarsanız söze nereden başlayacağımdan emin değilim. Olaylar başladığında uyuyordum, Türkiye saatine göre sabaha karşı olduğunu tahmin ediyorum. Yani uyanır uyanmaz kargaşanın arasına daldım, her fanın yaşadığı bir duygu olduğuna eminim. Az çok tahmin edersiniz şaşkınlığımı. 
İlk duyduğum şey üyelerin Kris'i Instagram'da takip etmeyi bıraktığı oldu. İdollerin sosyal medya hesaplarının hacklenmesi ilk kez duyduğumuz bir şey olmadığından kendimi bununla avutmaya çalıştım. Birisi hesapları ele geçirmişti ve bizimle dalga geçmek için Kris'i takip etmeyi bırakmıştı. Çok saçma biliyorum. Biliyorum. Düşünecek başka bir şeyim yoktu. Başka bir şey düşünmek istemiyordum. Ama kötü haber tez ulaştı.
Kris SM'e bir dava açmıştı. İngilizcem fena değildir ama bir dava haberini okuyup çeviremeyecek kadar tembel bir insanım. Önce davanın şirketten ayrılmak üzere açıldığı dedikodusu dolaştı fanlar arasında. Daha sonra bunun basit bir şey olduğunu, Taeyeon'un da bunu zamanında yaptığını falan söylediler.
Bu sırada diğer üyelerin yanı sıra Baekhyun Kris'i takip etmeye devam ediyordu. Komik olan nispet yaparcasına tüm bu olaylar olurken Heechul'u takip etmeye karar vermesiydi. Bilerek yapıp yapmadığını bilmiyorum, ama bilerek yapmadıysa zamanlama ilahi adalet tarafından ayarlanmış olmalı. Biliyorsunuz ki zamanında Hangeng'in olaylarında Heechul ona destek olmuştu, en yakın arkadaşını korumuştu. Biz fanlar olarak Baekhyun'un bununla bize bir mesaj vermeye çalıştığı üzerine senaryolar kurduk. Ben hala bu senaryoların gerçek olduğuna inansam da... Kim bilir?
Uyanıp bilgisayarı açtığım andan karnımın gurultusu odayı doldurana kadar bir sürü çılgın dedikodu duydum ve deli gibi ağladım. İnanın bana ağlıyor oluşumdan başka hiçbir şey hatırlamıyorum. Sonra açlıktan ölmenin çocuklara bir yarar sağlamayacağına karar verip kendime yiyecek bir şeyler hazırladım. 
Döndüğümde kaos devam ediyordu. Söylenenlere göre şirket çocukların telefonlarını almış ve onlardan habersiz Kris'i takip etmeyi bırakmışlardı. Baekhyun'un telefonu hakkında yalan söylediğini bu yüzden tokat yediğini söylediler. Millet şimdi beni dikkatle söyleyin. BU BİR YALAN. Baekhyun tokat falan yemedi. Bir fanın böyle bir şeye şahit olması ancak filmlerde olur.
Sonra Tao ve Chanyeol Instagram hesaplarını güncellediler. Yanlış hatırlamıyorsam Chanyeol iyi olan ve kötü olanla ilgili bir şeyler söylemişti. Tao'nun güncellemesiyse daha üzücüydü. 11 üye olmaktan bahsediyordu. Gidene dur denmez gibi bir şeyler söylüyordu.
Hayranlar kafayı yediler. Biricik Taoris'lerini ayrı görmeye dayanamadılar ve hemen telefonların hala menajerde olduğunu, çocukların hiçbir şey söylemediğini falan yaymaya başladılar. Açık söylemek gerekirse bir Exo-stan olarak umuda ihtiyacım vardı ve çok kısa bir zaman dilimi için buna ben de inandım. Çünkü biliyorsunuz ki tüm dünya olarak SM'den nefret etmeye hazırız.
Ah bu arada tüm bu olaylar dönerken EXO-K olarak hala bir müzik programı yapmak zorundalardı ve birinci oldular o programda. Birazcık gülümsemek istediğim için birincilik videolarını izlemeye karar verdim. Yaptığım en büyük hatalardan biriydi. O an için o video zehirdi, ilaç değil.
Suho sahneye tek başına çıktı. Üyeler neden orada değillerdi bilmiyorum, herhangi bir fana sorsanız size kafasından uydurduğu milyonlarca teoriyi anlatabilir. Gerçi ne olduğu da önemli değil ki... Önemli olan Suho'nun o sahnede yalnız başına duruyor olmasıydı. Öyle bir günde tek başına "We are one!" demesiydi.
Zaten yıkılmıştım ama bu darbe tüm bu süreç içinde aldığım en büyük üç darbeden biriydi. Gerçekten kendimi kaybettim. Bunun ne kadar korkunç bir şey olduğunu başınıza gelmeden anlayamazsınız ve umarım anlamazsınız da. Biz orada fanlarla bugün fandomumuzun ne kadar yalnız, terkedilmiş olduğunu düşünürken bize sahip çıkmasını beklediğimiz koruyucu meleğimiz "We are one!" derkenki kırgın yüz ifadesi dışında hiç kimsesi olmadan çıktı o sahneye.
Anılarım kopuk kopuk gerçekten. Bir süre sonra -ne kadar olduğundan zerre kadar emin değilim- Kris Weibo ve Instagram'a bir gönderi bıraktı. İyi olduğunu, seslerimizi onun için yükselttiğimiz için teşekkür ettiğini söyledi. Büyük bir şeye karşı savaşan küçük bir topluluk olduğumuzu söylemeden de geçmedi.
Öte yandan Tao hesabında sürekli 11 üye olmaktan. Çok çalışmaktan bahsediyordu.
Fanlar hep hesapların şirket kontrolünde olduğunu söylediler. Kris'e inandıklarını söylediler.
Sonra ikinci darbe geldi. Üyeler o gece geç saatte şirketten çıktılar, menajerleri de. Üyelerin gözleri kızarıktı ve yorgun gözüküyorlardı. Ama Tao binada kaldı. Işıkları kapattı, pencereyi açtı ve şarkı söylemeye başladı. 

Başlarda ses çok kötü olsa da kaydın bir yerinde net olarak duyabilirsiniz. Tao ağlıyordu. Orada bulunan onlarca fan da bunu onayladı.
Çıkarken telefonunu hayranlara doğru salladığı söylendi. Çoğu insan bunu "telefonum bende" olarak yorumladı. Zaten çıktıktan sonra Weibosu'nu güncelledi. Şarkıları söylemek bana eski EXO'yu hatırlatıyor yazdı. Ağlamayın dedi hayranlara. Üzülmeyin, çok çalışacağız dedi.
İşte o zaman tamamen Kris'e odaklanmayı bırakıp aptal gibi kısa bir süre için de olsa sırtımı döndüğüm 11 üyeyi düşündüm.
Gerçekten kırılmış olamazlar mı? Aylardır solo konserlerinden bahsediyorlar, bunun için deli gibi çalışıyorlar. Bilmiyormuş gibi yapmayın lütfen. Çıkışlarından beri hayal ediyorlardı bunu. Sadece onların duracağı bir sahne. Ne kadar güzel bir şey olmalı!
Çalışanlardan biri Kris'in hiçbir şey söylemeden gittiğini söylemişti twitterda. Bakın. Tamam. Anlaşalım. Kris çocuklara haber verip gitmiş olsun. Kim ona git der ki? Kim onu destekler böyle bir zamanda? Konserlerine iki haftadan az zaman kalmışken kim davayı açmasını söyler? Kim Allah aşkına hangi üye birlikte kurduğu hayalleri çöpe atar düşünmeden? Mantıklı mı bu?
Üyeler ne kadar zorlanmış olmalılar. Tüm koreografileri değiştirip tüm şarkıları baştan düzenlemek zorunda kaldılar muhtemelen.
Kris'in kalp sorunları olduğunu söylüyorlar -ki bu benim inanıp inanmamak konusunda kararsız kaldığım bir şey- ve bunu bahane olarak kullanıyorlar. Dostum. Hayaller diyoruz, kardeşler diyoruz. Yıllarını vermiş adam o sahneye çıkmak için. İki hafta daha dayanamamış mı gerçekten?
Eğer üyeler Kris'e kızgınlarsa bunu anlayabilirim. Nasıl anlamam. Kendilerini yarı yolda bırakılmış, terk edilmiş gibi hissediyor olmalılar.
Ama Kris'in de her şeyi çöpe atacak kadar büyük bir mazereti olmalı diyorum ben.
İşte... Böyle her şey tam anlamıyla boka sardı.
Bir de üstüne Kris'in Çinli hayranlar tarafından deli gibi korunması var. 11 üye hakkında yalan yanlış haberler yaydılar, EXO'nun büyük fan sitelerini hacklediler ve hainler kalan üyelermiş gibi falan göstermeye çalışıyorlar. İşte bu olamaz. Kabul edilemez.
Kris Çinli olduğu için işlerin büyüyeceğini biliyordum. Kore halkının yabancı idollere tahammül gösteremediğini -özellikle Çinlilerse- biliyorum. Örneklerini çok gördüm. O yüzden Kris'in üstüne çok gideceklerini tahmin etmiş ve onun tarafında yer almak istemiştim.
Onun tarafı derken ASLA "11 vs. 1" savaşını kast etmiyorum. Kast ettiğim "Koreliler vs. Kris" savaşı. Ama Çinli fanlar bu duruma o kadar alışmışlar ki Koreliler atak yapmadan onlar atak yaptılar ve Koreli üyelerin üstüne gitmeye başladılar. Şu an her şey çığrından çıktı. Millet kavgasına dönüştü. Aslında çok komik. Tabii olayların ortasında değilseniz...
Bakın kendim için olayların ortasında olduğumu söyleyebilirim. Kalan 11 üyeyi ve Kris'i aynı anda ne olursa olsun destekleyen tüm fanların da olayların ortasında olduğunu söyleyebilirim. Düşünün artık, biz bile olayların ortasındaysak o zavallı 12 kişi neler çekiyordur.
Kris'ten nefret edilmesini ve "hain" olarak adlandırılmasını da doğru bulmuyorum.
Benim düşünceme göre eğer bir grubun fanı olduğunuzu söyleyecek cesaretiniz varsa ne olursa olsun her üyeyi koruyacak, onlara güvenecek cesaretiniz de olmalıdır.
Evet, Kris belki de zamansız gittiği için çok büyük bir soruna sebep olmuş olabilir ve üyeler ona kızmış olabilirler. Ama bu sizi ilgilendirmez, tamam mı? Beni de ilgilendirmez.
Biliyorum, kabul etmesi zor: Aranızda kocaman bir kıta olduğu halde her şeyleriyle ilgilenmeye çalışıyor, onlar için endişeleniyor, ağlıyor, geceleri uykusuz kalıyorsunuz. Biliyorum. Ama siz sadece bir fansınız, benim gibi. Bu demek oluyor ki onların yaşadığı hiçbir şeyi yaşamıyorsunuz. Size hesap vermek zorunda değiller, birbirlerine hesap vermek zorundalar. Siz hiçbirinin avukatı, annesi falan da değilsiniz ki birini diğerine karşı koruyasınız. Siz sadece fansınız.
Bunu biliyor olmanız gerekirdi. Onların fanı olduğunuzu kabul ettiğiniz an bunu onayladınız. Onları destekleyeceğinize söz verdiniz.
Şu an yapmanız gereken tek şey onları desteklemek. Her birini. Sizin sevmeyi kabul ettiğiniz insanlar onlar. Onlara güvendiniz. O halde her birinin bir sebebi olduğuna da inanmalısınız. İnsan olduklarını unutmamalısınız.
Kris'in Çin'de tek başına olduğunu biliyorsunuz değil mi?
Diğer 11 üyenin de yarınki konserlerine hazırlanmak için sabaha kadar prova odasında kaldığını biliyorsunuz.
Hiçbiri için kolay değil.
Sadece sevginizi gösterecek bir yol bulun ve kalplerinin iyileşmesini umut edin. Yapmanız gereken tek şey bu.
Bu arada söylemeden edemeyeceğim. Hala 12 kişi olmalarını bekleyenler var. Beklemeyin, lütfen. Kris geri gelmeyecek. Çünkü ilk gün, daha ilk gün Tao 11 kişi yola devam edeceğiz dedi. Hesapları şirketin kontrol ettiğini düşünüyor olabilirsiniz, tamam. Ama şirket kontrol ediyor olsa bile 11 kişi dediler. Buna hazırladılar kendilerini. Kris geri dönse bile hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.
Lütfen artık Kris geri dönecek demeyin. Yalvarıyorum.
Yukarıdaki video en son yayınladıkları video. Yarınki konserleri için.
Bu da üçüncü darbe. 
11 kişiler.
Sol taraftaki dev adamın yeri boş.
Henüz alışamadınız biliyorum. Ben de alışamadım.
Ama onları böyle görerek... Yani zamanla alışmak zorunda kalacağız, değil mi? 
Hayır. Vazgeçtim. Alışmayacağım.
EXO kağıt üstünde ister 11 kişi olsun, ister 111 kişi olsun. Benim kalbimde hep 12 kişi olarak kalacak.
Kris istediği yere gidebilir. Sorun değil. Sonuçta aynı Galaksi'deyız. Değil mi?

Ah. EXO hakkında yazdığım her yazı beni ağlatıyor, ama bu seferki gerçekten canımı acıttı.
Bu olaylar 15 Mayıs tarihinde başladı. Benim her şeyim olan adamın, Lee Jonghyun'un doğum gününde.
Tam bir hafta sonra, 22 Mayıs tarihinde bu yazıyı yazıyorum ve bugün koruyucu meleğimiz Suho'nun, Kim Junmyeon'un doğum günü.
Zamanlamam mükemmel değil mi? Biliyorum.
İkinizinde doğum günü kutlu olsun çocuklar. Sürekli ağladığım için özür dilerim.
Suho... O sahnede tek başına durduğunu. Tek başına "We are one!" diye bağırdığını asla ama asla unutmayacağım. Omuzlarında kim bilir ne kadar yük vardır. Anne olmak kolay değil sonuçta.
Yarın çocukların konserleri var. İlk kez 11 kişi olarak sahnede duracaklar. Hayranların şimdiden orada olması beni mutlu ediyor, onları destekleyeceklerini bilmek beni rahatlatıyor.
Ve 25'inde, pazar günü SM bir basın toplantısı düzenleyecek. Kris hakkında olduğunu söylediler. Ama bu DOĞRU DEĞİL. En azından haberin orjinalinde Kris'le ilgili bir şey olmadığını Koreli birinden öğrendim. Yalnızca basın toplantısı diyor. Umalım da Kris'le ilgili olsun ve güzel haberler alalım. Bu işin güzel bir tarafı kaldıysa tabii...

Kapanış şarkısı vermeyi özledim. Felaketlerin arasından çıkıp gelmiş, ama yine de çok başarılı olmuş olan albümümüzden bir parça gelsin o halde. Yarın bunu söylerken eğleneceklerini umuyorum: Love, Love, Love! ^^

Hadi biraz neşelenmeye çalışalım! Çocukların bize ihtiyacı var! Yarınki konser için tüm bu olaylara katlanırken çalıştılar. Onlar için siz güçlü olmalısınız, unutmayın.

WE ARE ONE!
EXO SARANGHAJA!
FIGHTING!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder