Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

17 Temmuz 2013 Çarşamba

Mavi Kartozu'nun En Mavi Beş Adamı

Yine bir "en mavi" projesi ile karşı karşıyayız.
Bu defa Kore'nin bana göre en başarılı beş erkek oyuncusunu sizlere takdim etmeyi istedim. Çünkü kendilerini izlemek o kadar zevkli ki sizin de bu zevkten mahrum kalmanıza gönlüm razı olmadı. Lütfen dikkatli okuyun efendim. Hepsinin ayrı ayrı güzellikleri var.

1. Lee Bum Soo - Mavi İntikam Adamı: 
Lee Bum Soo'ya olan büyük aşkımdan az çok bahsetmiş olmayım buralarda.
Marifeti boyundan büyük bir adam olup gülmekten kırıp geçirebildiği gibi, intikam hırsını iliklerinize kadar hissetmenize sebep de olabilir. Hatta hüngür hüngür ağlatabilir.
Adamın ağır hakaret sözcükleriyle sevilebilir bir havası var. Aksanla konuştuğu zaman, güldüğü zaman "of yerim ya, salak" dedirtebiliyor. Yaşça büyük olduğunu unutuyorum efendim bu adamı izlerken.
Bir de yemek yiyişi var ki dillere destan. En güzel jajangmyun yiyor bence. Hapur hapur, ağzını yüzünü bulaştıra bulaştıra...
Bu adama en yakışanı tecrübe sahibi, aklı başında bir karakterdir. Dizilerini izlemişseniz biliyor olmalısınız, sabırla hazırlar planını. Hep kazanır ve kendine hayran bıraktıran zekasını ortaya koyar. Taşradan gelip büyük yerlere adım adım çıkan bir genç mi istersiniz yoksa doğuştan asker, eğitimli bir ajan mı? Seul aksanı mı istersiniz, yoksa başka bir yerin aksanını mı? Gülmek mi istersiniz, yoksa ağlamak mı? Hayran kalmak mı istersiniz, yoksa acımak mı?
Bu adamı izlerken hepsini alabilirsiniz. Oyunculuğu binbir çeşit sosun bir araya getirdiği enfes bir yemek gibi. Kendisini çok takdir ediyorum.
Ben bu adamı ilk kez More Than Blue'da izledim, ama orada rolü çok yoktu ve fark edememiştim. Sonra Giant'ı izledim, kıymetini anladım. Ardından Salaryman Cho Han Ji, sonra Iris II, son olarak da Over My Dead Body'de karşıma çıktı. İyi ki de çıktı. Hastasıyım.

2. Yoo Seung Ho - Kulağı Geçen Mavi Boynuz:
Yoo Seung Ho 1993 doğumlu ve yedi yaşındayken atılmış bu sektöre. Elbette, bu işte amcası So Ji Sub'ın parmağı olduğunu düşünmeden edemiyor insan. Torpilli diyor ve kendisinden iş çıkmayacağını düşünüp sevmekten vazgeçiyoruz. Ama yapmamız gereken en son şeydir bu, belki de. En azından bu çocuğa karşı. Çünkü gidişatına bakılırsa milyonların sevgilisi, haşin erkek Ji Sub amcasını tahtından edecek gibi.
Köpek yavrusu gibi bakışlarına ve güldüğü zaman şirinlikten göğe yükselen suratına bakmayın, onun dahil olduğu kesim kesinlikle bu değil. "Yakışıklı çocuk, hadi sevelim," değil bu insanın hak ettiği. İzlenilmeyi hak ediyor. Çünkü gerçekten iyi iş başarıyor. 
Kötü çocuk olarak kendinden nefret ettirirken, içimi sızım sızım sızlatan; ay ne şeker çocuksun sen ya dedirten o gülümseme sahnesinin yanı sıra, sert sert baktığında insanın midesine ılık ılık bir şeyler akmasına sebep olan; hem serseri, hem düzgün çocuk olabilen biri o.
Parmağına taktığı koca koca yüzüklerle, giydiği takım elbiselerle gayet büyümüş görünüyor. Ama köşesine çekilip ağlamaya başladığı zaman gerçek bir çocuk.
Yoo Seung Ho başarıyor.
Ben onu ilk izlediğimde God of Study'de tembellik yapıyordu. Sonra Missing You'yu izledim, arkasında Blind'ı, son olarak da Warrior Baek Dong Soo'yu. 
Missing You'da kendine aşık etti, olan bu. Artık onu amcasından daha başarılı buluyorum. Yaşından daha büyük o. Biliyorum.

3. Lee Byung Hun - Mavi Dövüşgen:
Bir cümlede "dövüşmek" ve "takım elbise" sözcükleri aynı anda bulunuyorsa, o cümlenin diğer bir ögesi "Lee Byung Hun" olmalıdır.
Adam takım elbise giydiğinde, takım elbisesini çıkartan Clark Kent'e dönüyor, ne demek istediğimi anlıyor musunuz? Aralarındaki en büyük fark Superman'in o kıyafetle, Lee Beyung Hun'un takım elbiseyle göründüğü kadar seksi gözükememesi.
Lee Byung Hun bana göre kendini aşmış bir oyuncu. Seul'den çıkınca Hollywood'a düşmüyor malesef herkesin yolu. Ama bu adamınki düşmüş şansa bak. Beni çok güldüren, çok ağlatan ve dövüşürken ekrana kilitleyen bu adam kuş olup Hollywood'a uçtu.
Ben Lee Byung Hun'u çok severim, hem de çok. Ama neden onun hakkında söyleyecek bu kadar az şeyim olduğunu bilmiyorum. Belki de o kendi kendini çoktan kanıtladığı içindir.
Ben bu adamı ilk nerde izledim, hatırlamıyorum. Ya A Bittersweet Life'taydı ya da Once In A Summer da. Sonra Iris'i izledim, bir çılgınlık yapıp I Saw The Devil'i izlemeye bile karar verdim. Tabii bu listenin ortalarında G.I Joe'yu da çıkardım aradan. Daha çok filmi var izlenecek ve hayran olunacak. Yolu mavi olsun çirkin ördek yavrumuzun.

4. Shin Hyun Joon - Mavi Abi:
Bu adam Kore'nin en yetenekli aktörleri listesinde hiç uğraşmadan ilk ona girebilecek potansiyele sahip bir adam.
Gariptir nerdeyse her dizisinde abi rolündedir ve hep ikinci adamdır. Çok güzel ağlar, kızdığında da insan irkilir karşısında.
Çok zeki bir doktoru da, zeka geriliği olan bir adamı da, deliler gibi seven bir ressamı da bileğinin hakkıyla oynar bu adam. Gerçekten her role gider, ama en çok dramda ışıldar.
Ben bu adamı izlemeyi çok ama çok seviyorum. İndirerek izlediğim dizilerinin hiçbirini silemedim, tekrar tekrar izledim hepsini.
Önce Cain and Abel'da hain abi olarak, sonra Gaksital'de aptal abi olarak, arkasından Stairway to Heaven'da aşık abi olarak izledim onu. Dünyanın en mavi abisi o.

5. Yoo Ji Tae - Mavi Manyak:
Hepiniz bu adamı hatırlıyorsunuz, değil mi?
"Artık hangi zevk uğruna yaşayacağım?"
Oldboy'un manyak, karizmatik, sapık ve soğukkanlı adamı.
Yüz hatlarıyla; uzun, ince düzgün fiziğine cuk oturan takım elbisesiyle; biçimli parmaklarına çok yakışan tabancasıyla nasıl da güzel çıldırmıştı. Kendine hayran bırakan psikopatlar listesinde üst sıralardaki yerini şıp diye alıvermişti.
Bu adama çok yakışan bir şey daha varsa o da kandır. Yüzüne, elbiselerine sıçrayan kan ve gözlerindeki o boş ifade kesinlikle hipnotize edici bir etkiye sahiptir. Ama sadece bu mu? Hayır, tabii ki. Son zamanların gençlerinin sevdiği "odun erkek" tipine de çok yakıştığını söylemeliyim. Ayrıca o koca dişlerini gösterip gülümserken de pek şeker oluyor.
Bu adamı Oldboy'la tanımıştım. Ardından Midnight FM'de biraz daha az zeki bir şizofren oluşuyla aşık olmuştum. Bugün de Ditto isimli filmini izleyip mertebesini yükselttim. Çok yetenekli, çok.


Evet efendim, bu seferlik de benden bu kadar. En sevdiğim adamlar bunlar. Umarım sizi büyülemelerine müsaade edersiniz, buna pişman olmayacağınızı garanti ediyorum.
Mavi geceleer! ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder