Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

22 Ekim 2017 Pazar

mavi methiyeler: history maker

selam dostlar.
sizlere hayallerimden ve elimden geleni yaptığımdan bahsettiğim başı sonu belli olmayan iç dökme güncelinden sonra, uzun zamandır yazmak isteyip bir türlü fırsat bulamadığım bu yazıyı yazmanın tam da zamanı olduğuna karar verdim.
bilmiyorum hiç izlediniz mi yuri on ice'ı? umarım izlemişsinizdir, şayet izlemediyseniz umarım bu yazı izlemeniz için sizi teşvik eder.
bu anime temelinde hayalleri, çok çalışmayı, arkadaşlığı ve aşkı barındıran sımsıcak bir kurguyla yazılmış. yayınlandığı dönem yalnızca beni ve özlem'i sevinçle doldurmakla kalmadı, beni bir şeyler yapmak için cesaretlendirdi de.
ne fazlası ne eksiği olan bir animeydi yuri on ice. ama -umarım böyle söylediğim için sonradan kendime kızmam- en güzel tarafı kesinlikle açılış şarkısıydı.
bu açılış şarkısının ismi "history maker" olup dean fujioka tarafından seslendirilmiş efendim.
gelelim neden bu şarkıya adanmış bir yazı yazdığıma ve neden bu şarkının benim için önemli olduğuna.
her zaman bu dünyada duyduğum an beni gülümsetebilen tek şarkının çiftetelli olduğunu söylemiştim ve bu hala geçerliliğini korumaktadır. fakat artık ikinci bir şarkı daha vardı hayatımda.
hüngür hüngür ağlıyor dahi olsam bu şarkı bir anda çalmaya başladığında gülmeye, dans etmeye, hayaller kurmaya başlayabiliyordum. bu şarkı çalarken mutsuz olma ihtimalimin olduğuna inanmıyorum artık. üç dakikalığına da olsa dünyada ters giden her şey yoluna giriyor bu şarkı sayesinde.
şarkı umutsuz insanlar olduğu kadar umutlu insanları biraz daha canlandırmak için de yazılmış bana göre.
"biz tarih yazmak için doğduk!" diye bağıran bir şarkı nasıl olur da bir insana umut vermez ki zaten?
başkalarını bilmem ama şarkı "kalp atışlarımı duyabiliyor musun?" diye başladığı an elimi göğsüme götürüyorum ben.
"kendine inandığında karanlık kalmayacak, sen durdurulamazsın."
evet, ben durdurulamazım, kendime inanıyorum ve kendi tarihimi yazacağım. yalnızca gözlerimi kapattığımda bile hayallerimin gerçekleştiğini görebiliyorum, durdurmayın beni.
abarttığımı düşünenleriniz olacaktır belki, inanın abartmıyorum; bu şarkı hayatımda bir şeyleri değiştirdi.
otobüste giderken "bugün mutsuz olmak istiyorum" diye beş yüz şarkının arasından en hüzünlü şarkıları seçip dinlediğimde ben yeni bir şarkı bulamadan history maker başlayınca "aman yemişim mutsuzluğu be," deyip otobüsün ortasında dans etmemek için kendimi kasarak ve kocaman gülümseyerek dinliyorum.
asla eskimiyor. aylar oldu, hatta bir seneyi geçti ilk yayınlanışından bu yana. hala ilk günkü gibi yerimden kaldırıyor beni, bir nevi yakıt ihtiyacı görüyor ama asla tükenmiyor.
bu şarkıyı dinlerken yuri'yi anlayabiliyorum ve bence hepimizin bir ihtiyacı yuri'yi anlamak. gerçi anlamak istemiyor da olabilirsiniz, o halde bu şarkıyı yalnızca kendinizi anlamak için dinleyin. çünkü ister inanın ister inanmayın bu şarkıya ihtiyacınız var.
tarih yazmak için doğduğunuzu, durdurulamaz olduğunuzu, birilerinin kalbini ateşe verdiğinizi size söyleyecek birine ihtiyacınız var.
kendi kalp atışlarınızı duymaya, gözlerinizi kapatıp hayallerinizin gerçekleşeceğini kendinize söylemeye ve o anı görmeye, kendinize inandığınızda karanlıkların yok olacağını bilmeye, hiçbir şey için geç olmadığını anlamaya ihtiyacınız var.
yetersiz hissetmekten bıktınız mı? bu şarkıyı dinleyin.
uyandığınızda yapmanız gereken şeyler olmasından bıktınız mı? bu şarkıyı dinleyin.
size bıktığınız şeyleri yapmanız için cesaret vermeyecek bu şarkı, ne için cesaret verecek biliyor musunuz? hayatınızı değiştirip yepyeni ve bıkmayacağınız şeyler yapabilmeniz için.
abartmıyorum. biz tarih yazmak için doğduk.
kendinize inanın.
ve bu şarkıya.
ben size inanıyorum ve kendime ve bu şarkıya.
öncelikle bu şarkıyı tüm kalbiyle söylediği için dean fujioka'ya teşekkür etmek istiyorum.
ama teşekkürlerin büyüğü böyle bir yazı yazma fikrim olduğunu söyleyince sevinen ve yazarsam çok mutlu olacağını söyleyen biricik dostum özlem'e gidiyor.
bu yazı kırmızı özlem'e ithafen yazılmış, ona bir doğum günü hediyesi olarak hazırlanmıştır.
sen tarih yazmak için doğdun, hayatım. ikimiz de bunu biliyoruz.
iyi ki versin, sçs.
mavi kalın! yakın zamanda görüşmek üzere.
mavinot: ben bu minik minik yazma işini fazlasıyla beğendim, sanırım şimdilik bu şekilde devam edeceğim. ileride ne olacağını hep beraber görelim.

2 yorum:

  1. YA SEN NE ÇEŞİT BİR MİNNOŞSUN YA BEN SANA AYRI KALEMİNE AYRI KURBAN OLURUM
    ve evet lütfen böyle şarkı yazıları yaz. çok sevimli bir konsept. kalemine kuvvet mavim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YA ASIL MİNNOŞ SENSİN BENCE
      teşekkür ederim, ilhamı verenden geliyor güzelliği :')

      Sil