Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

16 Ocak 2013 Çarşamba

Kartozu mevsimi hep gelir! - Mavi Kartozu'nun Doğum Günü - Yaşasın Mavi Bayram!

Bundan bilmem kaç yıl önce bugün ben yeryüzüne düşmüşüm mavi bir kartozu olarak. Bir yaz günü doğsaydım kartozu olur muydum, bilmiyorum. Bilmek de istemiyorum. Çünkü bu şekilde var olmadığım bir hayatı hayal edemiyorum. Her kartozu gibi beyaz da değilim belki ama mavi olmayı seviyorum.
İnsanlar doğum günlerinde ilgi beklerler. Hediyeler, kutlamalar, şarkılar, öpücükler, sarılmalar, mumlar... Mutlu eder herkesi bu. İstisnai durumları saymazsak herkes bekler. Alamadıklarında üzülürler, unutulan doğum günlerinin yıkıcı etkileri vardır. Benim doğum günüm hiçbir zaman unutulmadı. Çünkü insanlar için doğum günün rakamlardan ibaret önemsiz bir gün gibi gözükmeye başladığında ben aklımı başıma almıştım. Önceki gün ne yediğini bile hatırlamayan insanlar benim doğum günümü elbette hatırlamayacaklardı. Ya bunu kafaya takmayacaktım, ya da unutmamalarını sağlayacaktım. Ben unutmamalarını tercih ettim. Çünkü herkesin yılda bir kere de olsa kendine ait bir günü olmalı bana göre. Bu yüzden onlara hatırlattım. Yılbaşından beri laf arasında sürekli doğum günümün yaklaştığını söylüyorum herkese. Bir sürpriz falan beklemiyordum, yalnızca hatırlamalıydılar. Bir kucak dolusu sevgi yeterdi. Yetti de. 
Ben bugün mutluyum. İnsanlar doğum günümü asla hatırlamayacaklardı ben olmasam. Ben olmasam bugün doğum günüm olmayacaktı. O yüzden gözümde kendi doğum günümü kutladım, insanlara doğum günümü kutlamaları için gizlice uyarılar verirken. İnsanlara ihtiyacım yok. Kendi kelimelerim, kendi doğum günümü kutlamaya yeter; insanlar yalnızca aracı. İşte mutlu olmamın sebebi de bu. İyi ki varım ve iyi ki insanlara doğum günümü hatırlatıp kendimi mutlu edebiliyorum. Kendime yetiyorum.
Bence herkes kendine yetebilir. Başkalarının hatırlamalarını beklemeyin, asla hatırlamazlar. Çünkü değeriniz çok yüksek olabilir, ama kimse size sizin kadar değer veremez. Kendi doğum gününüzü kutlayın. Bir aynanız varsa yalnız değilsiniz, işte doğum gününüzü hatırlayan biri.
Bugün benim doğum günüm ve ben ağlıyorum. Annem bunun için bana kızdı. Ama nerden bilebilir mutluluktan ağladığımı? Kendi doğum günü hediyemin mavi gözyaşlarımın tuzlu tadında saklı olduğunu?
16 Ocak benim için kartozu mevsiminin geldiği gündür ve o mevsim hep gelir. Ne yani, böyle önemli bir günü kutlamadan mı bırakacaktım? Mavi Bayram'ınız kutlu olsun!

HEY, SEN! MAVİ KARTOZU! DOĞUM GÜNÜN MAVİ OLSUN!!

2 yorum:

  1. İyi ki doğdun.Sen doğmasaydın kim bizi mavilerdi değil mi?Mavi öpücükler sana.

    YanıtlaSil