Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

22 Eylül 2013 Pazar

Çekik Gözlü Mavi Domuzcuklar - Nobuta Wo Produce

Okulun ilk haftası, daha bilgisayarım elimden alınmamış, hala tatildeymişim hissi var ve bundan kurtulmak istemiyorum. Ne yapılır böyle bir zamanda? Tabii ki dizi izlenir efendim, hem de okul dizisi. Hem de Japon okul dizisi. Hem de Nobuta Wo Produce.
Diziyi çok uzun zaman önce Japonca'ya ve çılgın şakalara özlem duyarken seçmiş, indirmiştim. Kısmet bu talihsiz günlereymiş. Neşemi artırdı, pozitif enerji yaydı odama bolca.
Nobuta Wo Produce, 2005 yapımı bir Japon dizisi.
Dizinin ana karakteri en sağdaki uzun boylu delikanlımız Kiritani Shuji. Kendisini canlandıran ise bir J-pop grubu üyesi Kamenashi Kazuya. Kendisi dizide okulun en popüler çocuğu olarak yer almakta. Eğlenceli, tasasız, yakışıklı ve okulun en popüler kızıyla çıkıyor falan. Ne yazık ki göründüğü bu kişi, olduğu kişi değil. Yalnızca herkes kendisini sevsin diye rol yapıyor.
Shuji'nin iyi davranmadığı tek kişi ise ortada duran delikanlımız Kusano Akira! Asıl tasasız ve eğlenceli olan o. Bir sarhoş gibi sallanarak yürüyor, harfleri uzatarak konuşuyor ve hep gülüyor. Biraz gevşek olduğu için onunla canım canım olan pek insan yok. Ama bence o kadar tatlı ki, utanmasam nüfusuma geçireceğim. Kendisini Yamashita Tomohisa canlandırıyor. (Bu adamın oyunculuğunu Buzzer Beat'te çok sıkıcı bulmama rağmen, burada kendisine hayran kaldım. Demek ki sıkıcı olan oyunculuğu değil, rolüymüş.)
Diğer karakterimiz ise tahmin ettiğiniz gibi en solda duran sevimli kız Kotani Nobuko. Yalnız, güvenini yitirmiş, kasvetli, bakımsız ve ezik bir tip. Sınıftaki "kötü" kızlar tarafından itilip kakılıyor, hatta kendisine eziyet ediliyor. Popüler çocuğumuz da iyi kalbine yenik düşüp el altından ona yardım ediyor. El altından, çünkü hala popülerliğini düşünmek zorunda.
Ama ona yardım etmek isteyen tek kişi Shuji değil, asıl temiz kalpli olan Akira da bunu yapmaya çalışıyor. Böylece üç karakterimiz bir araya geliyor ve "Nobuta Üretimi" planını hazırlıyorlar.
Kızın ismi Nobuko, ama Akira ona bir "nickname" vermek istiyor. Alternatifleri söylerken kız "Nobuta" ismini seçiyor. "Buta" kelimesi Japoncada "domuz anlamına geliyor. Hikayesi ise şöyle: Kötü kızlardan kaçarken kıravatını düşürüyor ve kıravat yırtılıyor. Onu bulan Shuji ise yırtık yere küçük bir domuz kafası yamalıyor. Bu yüzden kız domuz kelimesi ve kendi isminin karışımı olan "nobuta" kelimesini uygun görüyor.
Planın amacı ise Nobuko'yu okulun popüler kızı haline getirip yıllardır sürdüğü ezik hayattan kurtarmak. Bu plan doğrultusunda harcanan günler boyunca yaşadıkları eğlenceleri, iç çatışmalarını ve belaları izlemek gerçekten çok hoştu. Zor bulunun türden bir arkadaşlığın tohumu gözlerimin önünde yeşeriverdi. Komik, çoğu zaman hüzünlü. Kıskandıran bir şey bu. Hayran bıraktıran.
Özellikle de Akira! Hehe.
Yamapi rolünün altından son derece başarılı bir şekilde kalkmış. Bu diziyi izleme sebebi olacak kadar harika bir iş çıkarmış, gerçekten.
Yanda görmüş olduğunuz hareketi diziyi izlerken sürekli yaptım, dışarda bir yerde de yapacağım yanlışlıkla diye korkuyorum.
Şöyle yapılıyor: İşaret ve serçe parmaklarınızı kaldırıp diğer parmaklarınızı birleştiriyorsunuz, sonra birleştirdiğiniz parmaklarınızın uçlarını öpüp karşıya doğru çeviriyorsunuz. Sonra birleştirdiğiniz parmakları açıp kapatırken ritme uydurarak "kon kon" diyorsunuz. Bunun teklisi de var, fakat ikilisi daha hoşuma gidiyor benim.
Her ortama uygun, daha çok selam vermek için kullanılıyor. Ama canınız sıkıldıkça da yapabilirsiniz.
Fark ettim de dizide inanılmaz derecede alışkanlık hareketi var. (Bunun için kullanılan başka bir terim olduğuna eminim.)
Ama tabii ki en önemlisi Akira'nın Nobuko'ya "daha güçlü olmak" için yapmasını önerdiği harekettir.
Bu hareketin adı, fark ettiğiniz gibi Nobuta Power. Dizi boyunca, beni geçin, karakterlerin bile dillerine pelesenk olmuştur.

Dizide Kore dizilerinden alışkanlık olduğu için aşk aradım. Bunu inkar edemeyeceğim. Hatta az daha oluyordu, hem de istediğim gibi. Ama olmaması daha iyi oldu. Çünkü bir arkadaşlık dizisiydi. Yanınızda doğal ya da rahatsız edici davranabilen insanların olmasından doğan mutluluğun bir hikayesi. Benim uzun zamandır sahip olamadığım bir şeylerin hikayesi. Kendimi eksik hissetmeme sebep olsa da son bölümde durup "nerden nereye" diye düşününce, tamamlanabileceğime dair bir umuda sahip oldum.
Neyse, siz bu Mavi Kartozu'nun zırvalıklarını bırakın da işin teknik kısmına dönelim.
Oyuncu kadrosu kesinlikle bir yapbozun parçaları birleşmiş. Uyumlu, tadı tuzu tam olmuş bir diziydi. Bu üç başrol oyuncusunun dışında Liar Game'in meşhur saf kızı Nao-chan, yani Erika Toda da dizideydi. Başta kasıntı gibi duruyordu, ama zamanla kendisini burda da sevdim.
Japon dizilerinde pek müzik aramam, ama bunun müziğinden bahsetmeliyim. İki başrol oyuncusu da (Yamapi ve Kame) şarkıcı olunca, dizinin jenerik müziğini bu ikisi hazırlamışlar. Sadece Yamapi ve Kame bile dizinin atmosferinde büyük etken olmuş. Biraz araştırınca yakın arkadaş olduklarını fark ettim, zaten yakın arkadaş olmasalardı bir şeyler eksik kalırdı ya.
Onlar bu dizide ne olursa olsun arkadaş kalacaklarına dair söz verdiler. Birbirlerine mutluluklarını hediye ettiler, kendilerinden çok birbirlerini düşündüler. Gerçekten arkadaşlardı. Arkadaş kelimesinin tam anlamları.
Ben Nobuta Wo Produce'e bir sürü mavi veriyorum dostlarım!
Lütfen siz de domuzcukların büyüyüşlerini izleyin, ne kadar mavi olduklarını göreceksiniz.
Dizinin pek sevdiğim şarkısıyla veda ediyorum, her zamanki gibi.
Mavi kalın! Kon Kon! ^^

7 yorum:

  1. anladığım kadarıyla kartozu'muz okul dizilerini çok seviyor. konusu itibariyle ilginç görünüyor ama kalıbımı basarım orada bir aşk hikayesi, hatta ve hatta düşük ihtimal de olsa bir aşk üçgeni çıkacak. aldım listeye. mavi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Japon dizisinden bahsettiğimizin altını çizmek istiyorum tekrar. Ama tabii ki öğrenci varsa aşk da vardır, bir nebze haklı olabilirsin.
      Evet efendim, okul dizilerini severim. Üniformaya zaafım var diyebiliriz. :P

      Sil
  2. Sonunda ben de bitirdim bu diziyi ve şimdi gönül rahatlığıyla yorumumu yazabilirim. İlk olarak şunu söylemem gerek efenim:
    "Aaaaaaaaaaaaa Akira çok tatlı."
    Yerim ben bu çocuğu ya. O dizide yapılan hareketler beni benden aldılar. Bu dizi senin deyiminle çok maviydi. Aşk olmasını ben de istememiştim zaten. Bu kadar güzel bir arkadaşlık dizisinde fazlasıyla iğreti olurdu. Fakat itiraf etmeliyim hep bir korkuyla izledim. Neyse ki korktuğum gibi bir aşk üçgeni olmadı. Ben yine her zaman ki gibi çok konuştum. O zaman yazıya yaraşır şekilde sonlandırayım yorumumu. Sen nasılsa karşılık verirsin bu vedaya.
    BYE-CYCLE

    YanıtlaSil
  3. BYE BYE-CYCLE! ^^
    İzlemene sevindim Deli'cim, beni çok mavi ettin. :)

    YanıtlaSil
  4. Yaptıkları hareket satanist(şeytana tapanların) ve masonların selamlaşma hareketine çok benziyor.Alışkanlık haline gelmesi güzel bir şey değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarı için gerçekten teşekkür ederim. Zaten birkaç gün heves edip sonra bıraktığım bir şey ama umarım insanlar yorumu görüp ona da yeltenmezler. Tekrar teşekkürler! :3

      Sil
  5. Kimi wa pet ta dan sonra izlemek istiyorum ama virüs fln olmadan nerede izliyebilirim

    YanıtlaSil