Kartozlarının Yere Düşerken Çıkardığı Sesler

5 Ocak 2014 Pazar

K-POP YIL SONU FESTİVALLERİ - Yılın En Mavi Zamanı

Evvet, evvet sonunda üçünü birden izledim efendim. Keşke bir blogum yerine bir televizyon şovum olsaydı da ışıklı mışıklı, davul sesleriyle bezenmiş bir giriş yapabilseydim ancak bunu kelimelerle yapmak zor. Direk giriyorum konuya.
Evet, hepinizin bildiği üzere 27-29-31 Aralık günlerinde Kore'nin üç büyük ulusal kanalının geleneksel yıl son festivalleri yapıldı. İlk ikisini öğrenci olmanın verdiği eziklikle kaçırmış olsam da MBC'nin canlı yanını izleyebildim. Dört saat kadar kafamı hiç çevirmeden izlemek biraz sıkıcıydı açıkçası, özellike sunuculardan üç tanesi inanılmaz derecede sinir bozucu insanlarken... Akşam yemeği için iki performans kaçırmak zorunda kaldım, ama sonra videolar silinmeden hemen izledim.
Kısacası izlemeye sondan başladım. Aslında baştan devam edecektim, ama dedim ki insanların hepsi baştan izledi ben farklı bir şey yapayım bari.
İyi ki de öyle yapmışım. İlk festival, yani KBS'de yayınlanan en kısaları ve onu en sona bırakmayıp diğerlerinden birini izleseydim kesinlikle dayanamazdım. Zira şu an inanılmaz uykum var, bu durumda hiç durmadan izlenecek şey değil bu festivaller.
Her neyse beni boşverin.
Festival zamanlarında en sevdiğim şey k-pop'ın bir bütün haline gelmesidir. Bir k-fan olarak gururla söyleyebilirim ki fanlarımızın organizasyon yetenekleri, idollerimizden geliyor. Eğer hayatınızda hiç festival izlemediyseniz hemen gidip izlemenizi tavsiye ediyorum. İzlediğiniz an göreceksiniz ne demek istediğimi. Teknik aksaklıkları boşverin ve etrafta en sevdiğiniz idolleri görmeye çalışın. Beklenmedik bir şekilde kanka olmak üzere olabilirler. Bu ne kadar mükemmel bir şey haberiniz var mı sizin?
Şu fotoğrafa dikkatlice bakın. Kris ve Yonghwa el sıkışıyorlar. Bunun benim için ne demek olduğunu biliyor musunuz? Kesintisiz on beş dakika çığlık atmak, on dakika tepinmek demek.
Tekrar çıldırmaya başlamadan önce asıl konumuza geri dönmeliyim sanırım.
 Festivallarde bu yıl çok fazla teknik aksaklık olduğunu okudum izlemeden önce. Fanların abartısı olduğunu düşünmüştüm, yanılmışım. SBS'in kameramanları gerçekten sarhoşmuş çekim sırasında. Hayır, aslında sarhoşlar bile öyle açılar yakalayamazlar. KBS'deki ses sorunlarından bile daha kötüydü o çekim açıları. Daha önce hiç kamera görmemiş biri bile daha iyisini yapabilirdi.
Sanırım en sorunsuz MBC'in festivaliydi. Ne yazık ki orada da Clara vardı. İnşallah ben evlenmeden önce k-pop camiası tüm bu sorunlara bir çözüm bulacak.

KBS GAYO DAECHUKJAE - 27.12.2013
İlk festival olduğu için mi kısaydı bilmiyorum, ama çok uzatmamış olmalarını kutluyorum. Sanırım iki saat on beş dakika civarlarındaydı.
Diğer festivalleri önceden izlediğim için olsa gerek KBS'nin festivali bana çok sade geldi. Performanslar da sadeydi, dekorlar da sadeydi, sunucular da sadeydi. Aslında bu kötü bir şey değil, aksine göz doldurmak yerine şarkı söylemeleri iyi. Ne yazık ki festivallerin daha cafcaflı olmasını bekliyorum bir fan olarak. Eğer haftalık programlardaymış gibi performans sergileyeceklerse ben bunu her gün izleyebilirim sonuçta. Yılda bir kere yapılan bir olay için daha fazla süs kullanılmalıydı. Evet, tek şikayetim bu.
Sunuculardan başlıyorum. Suzy, Yoon Shi Yoon, Lee Hwi Jae sunuculuk yapıyorlardı. Suzy çok neşeliydi, Shi Yoon oppa çok sevimliydi, yanlarındaki ajussiyle tam bir takım olmuşlardı. Tüm festivaller için bir sıralama yapacak olursam, bu sunucular ikinci sırada olurdu.
Beğendiğim performansları not aldım ama hepsini burada vermeye kalkarsam büyük bir karmaşa olacak sadece çok hoşuma gidenleri vereceğim, diğerleri ismen geçeceğim.
İlk olarak açılış klasik de olsa çok hoştu:
Exo ne zaman çıkacak diye ekrana baya bir yapıştım. Çünkü CNBLUE yoktu T.T
Böyle grupların bir arada şarkı söylemelerine bayılıyorum. Çok klasik ve basit ama benim çok hoşuma gidiyor.
Veee Exo'nun bu festivaller içinde en sevdiğim performansı:
Intro kesinlikle mükemmeldi. Chanyeol ve Kai'nin yaptığı o dansımsı şeye bakarken kafamı nereye vursam bilemedim gerçekten. Bu intro şarkı olsa keşke diyen fanlardanım efendim. Ayrıca dansı da böyle kalmalı. Baekhyun'un Lay ve Kai'ye yaslanıp şarkı söylediği o kısım mesela kesinlikle olmalı yani. Çok iyiydi, yüzlerce kez izledim bu performansı.
Sonra özel dans performansları gerçekleştirdi idoller çiftler halinde. Dans ve çift dediğimde aklınıza Troublemaker geliyor mu bilmiyorum, ama benim geliyor. İlk performans onlara aitti ve bayıldım.
Birkaç çift daha çıktı ama onları hatırlamıyorum. Bu çiftten sonra aklımda bir tek Fei ve Chansung çifti kalmış.
Bu da çok seksi bir performanstı. Zaten Fei'nin ne kadar çekici bir kadın olduğunu bilmeyen yoktur. Ayrıca muhteşem dans ediyor.
Bu performanslardan sonra yarışma şeklinde performanslar yapıldı efendim. Ji Eun ve Niel, Yoseob ve Eunji'ye karşı savaştılar. Exo kendi içinden şarkı ve dans grubu çıkartmıştı onları yarıştırdılar. Bir de K.Will ve Huh Gak'a karşı Ailee ve Hyorin yarıştı.
Ailee ve Hyorin, yani k-pop'ın divaları, Amerikan popüler müziğinin kraliçelerinin şarkısı Telephone'u söylediler.
Gerçekten iyiydiler, zaten bu ikisi bir aradayken kulaklarım bayram ediyorlar. Ha gözlerim bayram etmedi orası ayrı. Farkında mısınız bilmiyorum ama bu kadar kilo vermek ve şaçlarını o renge boyatmak Hyorin'i çok çirkinleştirdi. Ayrıca Ailee de manyak gibi kilo aldı. Neyse ki dış görünüş değişince seslere etkisi olmuyor. Yine de bir an önce eski hallerine dönmelerini çok isterim.
Her neyse.. Sıradaki performans Yoo Hee Yeol için özel hazırlanmış olan performanstı. Bu adamı çok tanımıyorum açıkçası sadece Sketchbook programını biliyorum. Bugün de çok güzel piyano çaldığını öğrenmiş oldum. IU, Daybreak, Kim Yeon Woo ve Onew ona eşlik ettiler. Hoş bir performanstı tavsiye ederim.
Bir sonraki notumda Again K-pop performansları var. İdollerin, şirketlerin, yapımcıların inanılmaz derecede ilk nesil k-pop takıntısı vardır. Her festival zamanı en az bir tanesinde eski şarkılar söylenir, eskiler hatırlanır. Geçen yıl CNBLUE'da bu performanslara katılmıştı. Ah Boice kalbim...
Bu yıl performanslar tam 7 taneydi ve benim çok uykum var o yüzden dikkatli inceleyemedim. Ama Min ve CNU'nun performansı çok sevimliydi.
İşte burada:
Ve bir de Gag Concert çılgınlığı var ki festivalin ortasında Nickhun, Taecyeon ve Minho'nun rol aldığı kısa bir skeç yaptılar. Sevimliydi aslında, özellikle Taecyeon ehehe. Bir göz atmanızı öneririm.
Bu arada 2013 damgasını vuran gruplar performans sergilemeye devam ediyorlardı tabii ki.
Infinite, Lee Seung Chul ve Infeungchul çok iyiydi. Infeungchul benim dilimde Lee Seung Chul ve Infinite'in birlikte sergilediği performans anlamına geliyor. Düşüncemi temellendiremeyeceğim ama nedense Infinite üyelerinin efsanelere, sunbaelerine çok saygı duyduğunu düşünmüşümdür hep. Bu yüzden onları bir efsaneyle aynı sahnede görmek çok hoşuma gidiyor.
Beast'in performansını kesinlikle belirtmem gerektiğiyle ilgili bir not almışım buraya. Evet, belirttim şu an. Gerçekten güzeldi, tebrikler çocuklar.
Ama asıl eğlenceli olan 2PM'in performansıydı bence. Sahne bir anda dans eden beyaz takım elbiseli erkeklerle doldu, sonra sandalye dansı ve kızlar... 2PM her zaman Kore'nin erkeksi ve seksi grubu olarak kalacak bence.
SHINee'nin performansı da çok enerjikti. Diriiim guuuurl!! ~~
Evet, performanslar dışında bahsetmek istediğim birkaç şey var. Örneğin Secret'ın neden böyle yaptığı. Sahne performansı çok korkunçtu. Palyaçolar, garip giyinen bir sürü dansçı, arkada dönen atlı karınca. Gerçekten dayanamadım izlemeye. Secret'ın tarzı kesinlikle bana hitap etmiyor.
Bir de Girls' Day'den Hyeri'nin saçları var. Saçlarını ne zaman kestirdi bilmiyorum, ama sizce de çok kötü olmamış mı? Hyeri geniş omuzlu ve grup üyelerine göre uzun boylu bir kız. Kısa saç hiç yakışmamış, ama hiç.
Vee son olarak da bu festivalde en yüksek reytingi alan performansta vuku bulan o korkunç olaydan bahsetmeliyim sanırım. Miss A'in performansından bahsediyorum. Dansçılardan biri Min'in ağzına çok sert bir yumruk patlattı farkında olmadan. İzlemeden önce bundan bahsedildiğini duymuştum, ama bu kadar sert bir şekilde vurduğunu düşünmemiştim. Resmen kızın ağzını yamulttu. Ama Min şoku alatır atlatmaz performansa devam etti. Alkışlıyoruz!!

SBS GAYO DAEJUN - 29.12.2013
SBS'nin festivali, kamera açılarını saymazsak, bu yılki en iyi festivaldi. En ufak bir şüphe duymadan söylüyorum bunu dostlarım, inanın bana.
Bir kere idollerin hepsi, onları görebileceğim bir yerde oturuyorlardı. Üstelik CNBLUE üyeleri ve EXO birbirine çok yakınlardı. YG sanatçılarının muhteşem performansları vardı bir de. Ama en en en en önemlisi sunuculardan birisi Heechul'du. Dara ve Sung Shi Kyung'la beraber süper bir ekip oluşturmuşlardı. Bu festivallerin en iyi sunucuları onlardı bence.
Eveet şimdi gelelim performanslara.
Açılışta yine çeşitli idoller vardı. Ama her gruptan iki ya da bir üye alınmıştı. Klasik, toplu açılışları sevdiğim için bunu da beğendim:
Gruplar performans sergilediler. Hepsini tek tek göstermek istesem de yazı çılgınca uzayacak diye korkuyorum. Hemen isim vereceğim o yüzden. BTS ve VIXX'in performanslarını çok beğendiğimi not almışım. Zaten bir süredir VIXX hayranlığı başladı bende, iyi çocuklar bir ara dinleyin bence.
A Pink ve Girls' Day birbirlerinin şarkıları için performans hazırlamışlardı. Kesinlikle çok hoştu, grupların yer değiştirmesine bayılıyorum! Block B'nin performansı da çok enerjikti.
Bu festivalin en büyük olaylarından birisi TaeTiSeo'nun performansına katılan Lay, Chanyeol, Sehun, Luhan ve Tao'ydu.
Chanyeol'u bateri çalarken görmeyi ne kadar seviyorsam Tao'yu dans ederken görmeyi de o kadar çok seviyorum. Ama sırf çocuklar onlara eşlik etti diye kızlara çamur atan fanlara çok gıcığım. Keyfimi kaçırıyorlar durduk yere.
Vee JYP STAGE! Bu adamdan -nedense- pek hoşlanmıyorum. Yine de yetenekli olduğu su götürmez bir gerçek. Haliyle idoller ona saygı duyuyorlar. Onun için özel bir sahne hazırlandı. Eunji, Niel, Hoya ve Hyosung bu sahnede yer alıyordu. Ben çok beğendim bu performansı.
İlk yarı bu performanstan sonra bitti. İkinci yarının açılışını EXO yaptı. Eğer görebilseydim size nasıl olduğunu söylerdim ama sağ olsun kameramanlar onları görmemem için çabalayıp durdular.
Miss A'in Hush performansı bu festivalde diğer ikisine göre daha iyiydi. Yani öyle yazmışım izlerken. K.Will'in performansını çok beğendiğimi hatırlıyorum.
Ama tüm festivaller boyunca istisnasız söylüyorum en beğendiğim performans CNBLUE'nun I'm Sorry performansıydı.
Performans festival sırasında gerçekleştirilmedi, daha önceden çekimi yapıldı. Benim bugüne kadar gördüğüm en iyi I'm Sorry performansıydı. Muhteşemdi! O kadar enerjik, o kadar mutlulardı ki bunu ufacık bilgisayar ekranından izlerken bile hissedebildim. Son zamanlarda çok yorulduklarını, hem dizilere hem yeni albümlerine koşturduklarını biliyordum. Özellikle Yonghwa'ya bakmak içimi acıtıyordu ama burada özlediğim CNBLUE'yu gördüm. Hayallerimin anafikirleri, hayatımın kilometre taşları. Hala sapasağlamlar.
Bu duygusal konuşmadan sonra belirtmeden edemeyeceğim ki Yonghwa'nın uçan öpücükleri süperdi. Ayrıca bir yerde Tao'nun şu meşhur -ve garip- dansına benzer bir şey yaptı. Ahh, kalbiiim...

Bu festivalin ikinci en iyi performansı da Lee Seung Chul özel performansıydı. Woohyun, Hyunseung, Onew ve Sandeul ustayla birlikte sahne aldılar ve kesinlikle nefes kesiciydi. (Devamında Nine Muses çıkıyor, ama ilki kadar iyi değil.)
Performansta seslerini en sevdiğim idollerin yer almasına mı sevinsem yoksa bu idollerin Lee Seung Chul için bir araya gelmiş olmasına mı sevinsem bilemedim.
Üstelik performansı izledikten sonra Lee Seung Chul'un twitlediği bir fotoğraf buldum.
Çok tatlı değiller mi!! Bu fotoğrafa aşık oldum resmen...

Lee Hyori ve CL'in performansını görmeyen kalmadı sanırım. Ben aslında festivali izlemeden önce o performansla ilgili konuşulan şeyleri duyup abarttıklarını düşünmüştüm. (Buna benzer bir cümle daha kurmuştum sanırım.) Ama hiç abartmamışlar, performans gerçekten muhteşemdi. Kraliçe demiyorlar boşuna onlara.
SHINee'nin performansı da çok güzeldi. Tek sorun EXO'nun orada olmasıydı. Evet, malesef bir sorun oldu bu. Tamam şarkı arasında kostüm değiştirirken dans ettiler falan ama bence SM biraz abartıyor. EXO tanınsın diye bir yerlerini yırtıyor, boşu boşuna çocukların üstüne tepki çekiyor. Sonra orada "bu çocuklar fazla olmuyo mu yeaa" diye car car konuşan antifanlarla kavga ediyoruz. Hiç gerek yok SM böyle şeylere, lütfen.

Diğer bir "manyak" performansa geliyoruz. Taeyang ve G-Dragon.
Bayıldım, eridim yahu. Sahnenin kenarına oturmaları, performanstan sonra sarılmaları harikaydı. O sarılma sahnesini doğru dürüst çekemeyen kameramanı öldürmek istiyorum!

Tabii ki SBS kendisine yakışır bir şekilde popüler dizilerin parodilerini kullanarak festivali bir saneryoya oturttu. Friendship Project adı altında, o yıl yıldızları parlayan grupları ve soloistleri biraraya topladı. Hep birlikte bir şarkı söylediler.
Bu şarkı için CNBLUE bir reklam çekti. Fakat sütdyoya gelenler arasında yoklardı. Panik atak geçirmek üzereyken farklı stüdyolarda tek tek çekim yapan gruplar olduğunu da fark ettim. Evet, benimkiler de oradaydı. HERKES oradaydı. Muhteşemdi. K-pop'ı sevmemin sebebi bu şarkıda gizli. GD size "Korkma arkadaşım. Ben senin hayranınım, en büyük hayranın," derken nasıl sakin kalabilirsiniz ki?!

Son olarak bu festivaldeki ufak notlarımdan bahsedeyim. Herkes gri dönüş tarihinin reklamını yaptı efendim. Heenim'in iyi niyetinden faydalanıp mikrofonu aldılar ve reklam yaptılar! O kadar çok tarih söylendi ki hatırlamıyorum bile.
Ayrıca uçan sahne olayı çok iyiydi. Sahne havalanıp hayranların üstünden geçiyordu, muhteşemdi. GD hayranların üstünde oturup ayaklarını aşağıya salladı, süperdi!
Berbat olan bir şey de vardı elbette: Takma tırnaklar. Gerçekten iğrençti. CL, Lee Hyori, Hyorin ve daha görmediğim bir sürü idolün takma tırnaklar vardı. Biri onlara bunun havalı olmadığını söylemeli. Mide bulandırıcı duruyorlar.

MBC GAYO DAEJEJUN - 31.12.2013
Sunucularından gerçekten nefret ettiğim tek festivaldi bu yıl. Sıralamaya almıyorum bile bunları. Clara'yla o yaşlı amcalar çok iticiydi ve çok fazla konuştular. Söyleyecek pek bir şeyim yok hemen performanslara geçiyoruuum.
A Pink ve B1A4'un özel performansı.
Çok sevimliydi! Eunji ve Sandeul'a bayıldım. Baro'ya iki kız düşmesine de bayıldım ehehe. Çok güzeldi gerçekten, izlemelisiniz bunu.
Ailee ve Niel'in özel performansı da güzeldi. 4 Minutes yaptılar, Niel kesinlikle gözüme girmeye başladı son zamanlarda. Performansın sonundaki öpücük çok garip olsa da Niel fighting!
BTOB, BAP ve Ladies' Code'un performansları hoşuma gitti. Sonra trot performansına da bayıldım. Özellik Tae Jin Ah'nınki çok güzeldi. Adam sahneye çıkmadan önce Hoya'yla sarıldılar, o anın hastasıyım. Lee Juck'ın performansını da çok sevdim, adam efsane değil boşuna.
Gelgelelim SM Özel Sahnesi'ne. Tiffany ve Key, şu sıralar çok meşhur olan Bang Bang şarkısını söylediler birlikte. Ve sonra... Sonra... Zurna zırt dedi efendim. Kris, Chanyeol, Amber ve Key birlikte Like A G6 performansı yaptılar. Kris'in aktif olmasına bayılıyorum, çünkü normalde çok konuşan ön planda olan bir üye değildir. Rap yapışını seviyorum.
Buyrun siz de sevin:
Sonra... CNBLUE. At çiftliğinde çektikleri festivale özel klibimsi bir performansla karşımıza çıktılar. Bol bol at vardı evet.
Lady'nin Kore versiyonunu söylemeleri beni çok mutlu ettiii!!
Bunun yanı sıra Romantic J'in de bir performansı vardı! Alkıış.
Geçen yılki gibi FNC Family olarak bir sahne paylaşsalardı çok mutlu olurdum, ama bu senelik böyle idare etmek zorunda kaldık. En azından performans sergilediler.
IU'nun Red Shoes performansında elbisesinin değişmesi çok hoşuma gitti. Zaten Red Shoes performansları çok eğlenceliydi, üç festivalde de.
K.Will'in performansı yine çok iyiydi. Im Chanjung denen adamın sahnesi çok komikti. Sonra birlikte şarkı söylediler K.Will'le. Çok eğlenceliydi, baya güldüm.
Derken B1A4'un What's Going On performansı yayınlandı.
Kesinlikle harikaydı. Muhteşemdi. İzlediğim en iyi performansıydı bu şarkının. Arkalarında enstrüman çalan birileri olduğu için olabilir ve rock versiyonu olduğu için. ^^ Sizce de CNU çok havalı değil mi? Bu çocukları yakın takibe alacağım yakında.
Beast'in performansını da beğendim gerçekten.
Ama en iyisi 2PM değil miydi sizce de? Tişörtlerini kaldırıp bize biraz baklava gösterdiler ve o kadar çok tepindim ki alt komşu gelip izlemek isteyecek diye korktum. Çok.. seksiydi. Her zamanki gibi.

Kısaca notlarımdan bahsedecek olursam da Teentop yazıp yanına artı işareti koymuşum. Sanırım bu çocuklara iltifat etmem gerektiği anlamına geliyor. Evet, süperler. Onları seviyorum.
Bu arada KARA bu festivalde son kez beş kişilik bir grup olarak performans sergiledi. Biliyorsunuz üyeleri patır patır döküldüler, sözleşmeleri bitince gruptan ayrıldılar. KARA hayranı sayılmam ama ben bile baya üzüldüm. Sonuçta onlar da efsaneydiler.
Ah bir de Insooni'yle tanıştım. Bu kadına Tao'nun ağladığı ödül konuşmasını anlatırken "korkunç ajumma" demiştim. Hala lafımın arkasındayım. Ancak kadın Ajda Pekkan'ın Koreli versiyonu gibiymiş ve sesi de çok güzelmiş. Tebrik ediyorum kendisini.
Son olarak festivallerin yılbaşı günü yapılmasına ve idollerin yılbaşını sahnede geçirmesine karşı olduğumu söylemek istiyorum. Çünkü k-pop idolleri yaşça oldukça küçükler ve hepsinin ailesiyle evinde olmasını tercih ederim. Geri sayım bitince o kalabalıkta sarılacak birini bulamayan bir sürü idol gördüm. Onlar için gerçekten üzülüyorum. Hayatları daha rahat olsaydı mutlu olurdum.


Eveet, böylece 2013 yılını da -geç de olsa- kapatmış bulundum efendim.
Seneye festival zamanı böyle uzun yazılarda görüşmek dileğiyle.
Ne demişti Friendship Project'in arkadaş idolleri? "I am the light of world. You are the light of world. We are the light of world. We're shining bright together!"
Şimdi gidip uyumalıyım. Mavi geceleeer!! ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder